قائم مقام و مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان ایران از شناسایی بیش از 13 هزار نخبه توسط این بنیاد خبر داد.

   به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، 
 آریا الستی با بیان اینکه شمار نخبگان کشور محدود به این تعداد نیست افزود: این نخبگان به روش های مختلف شناسایی و از تسهیلات توانمند سازی این بنیاد بهره مند شده اند. وی وظیفه این بنیاد را ستادی بیان کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان تلاش دارد با توانمند سازی نخبگان از توان و استعداد آنها برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده شود.
وی برنامه ریزی، سیاست گذاری و هماهنگی را مهمترین وظیفه این بنیاد برشمرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان تاکنون با اجرای طرحهای بزرگ ملی در این خصوص گام هایی برداشته است. الستی طرح پایلوت شناسایی و هدایت استعدادهای برتر با همکاری آموزش و پرورش (شهاب) را از جمله این اقدامات بیان کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده با اجرای این طرح و تامین اعتبارات لازم برای آن در این عرصه رشد و توسعه یابد. وی کمک به نوآوران، خلاقان و افرادی که دارای ایده های خاص هستند و تجاری سازی ایده ها را از دیگر اقدامات این بنیاد برشمرد و افزود: معرفی الگوسازی نخبگان از دیگر اقداماتی که شروع شده و در این ارتباط تاکنون 72 نفر از دانشمندان و مخترعان برجسته کشور به عنوان برگزیدگان جائزه علامه طباطبایی که در حال حاضر بالاترین جایزه علمی کشور است شناسایی شده اند.
قائم مقام و مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان ایران اجرایی کردن سند راهبردی کشور در امور نخبگان را از دیگر فعالیت هایی بیان کرد که در اولویت برنامه های این بنیاد قرار دارد. /س
برچسب ها: شناسایی ، نخبگان ، ملی ، الستی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.