مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ 
وزير خارجه آمريکا در بيانيه‌اي تصويري درباره توافق هسته‌اي که در ژنو حاصل شد، توضيح داد.
رئيس جمهور سوريه بر بسته بودن درهاي كاخ رياست جمهوري سوريه بر روي افرادي كه در كشتار مردم اين كشور دست داشتند،تاكيد كرد.
دولت باراک اوباما که چند روز پيش (به همراه ديگر اعضاي گروه پنج به علاوه يک)‌ به توافقي هسته‌اي با ایران دست يافت،‌ روز سه‌شنبه از کنگره آمريکا خواست براي توافقي که با ايران صورت گرفته است، مشکل‌تراشي نکند.
وزير امور خارجه روسيه بر برگزاري كنفرانس "ژنو2"درباره سوريه بدون هيچ پيش شرطي تاكيد كرد.
آفريقاي جنوبي از نتيجه مذاکرات هسته‌اي ايران در ژنو استقبال کرد و آنرا مقدمه‌اي براي اعتمادسازي طرفين دانست.
نماينده‌هاي ارشد فرانسه و انگليس براي ارائه گزارش به مقامات صهیونیست و گفتگو با آنان درمورد اقدامات بعدي پس از امضاي توافق هسته‌اي با ايران به سرزمين‌هاي اشغالي سفر مي‌کنند.
ويتالي چورکين نماينده روسيه در سازمان ملل در گفتگو با کريستين امانپور گفت توافق اخير با ايران گامي بسيار مهم در حرکت از تقابل و استفاده از نيروي نظامي به سوي گفتگو و تعامل دانست.
مقامات شرکت خدمات ميادين نفتي «ودرفورد اينترنشنال» اعلام کردند اين شرکت مبلغ 253 ميليون دلار جريمه را به دولت آمريکا پرداخت خواهد کرد.
"ولید المعلم" وزیر خارجه سوریه در دیدار با "سیگرید کاگ" رئیس هیئت مشترک سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه درباره همکاری موجود بین سوریه و این دو سازمان گفت و گو کرد.
شمار ديگري از نظاميان فراري در دمشق ، حلب ، حماه و قنيطره با استفاده از فرمان عفو رياست جمهوري به يگانهاي خدمتي خود بازگشته‌اند تا در کنار ارتش سوريه با تروريستها بجنگند.
روزنامه حرييت تركيه در تازه ترين شماره خود از سفر دكتر حسن روحاني رئيس جمهور ايران به اين كشور در طول ماه دسامبر خبر داد.
رسانه هاي مصري از خروج نمايندگان كليساهاي مصر از نشست كميته اصلاح قانون اساسي اين كشور در اعتراض به تفسير الازهر از دين خبر دادند.
پايگاه اينترنتي شوراي آتلانتيک در مقاله اي به قلم سيمون هندرسون نوشت: توافق هسته اي ژنو خواب را از چشمان برخي در خاورميانه ربوده است.
استاد علوم سياسي در دانشگاه ملک سعود عربستان به کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس توصيه کرد به جاي مخالفت با توافقنامه ژنو، بهتر است در اجراي اين توافقنامه با آمريکا و ايران همکاري کنند.
سفير رژيم صهيونيستي از آمادگي اين رژيم براي همكاري با كشورهاي منطقه از جمله عربستان با هدف مقابله با نفوذ ايران خبر داد.
برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر ، جالب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار