نماینده مردم اردکان گفت: توافق ژنو آغاز راهی طولانی، سخت و بلند برای عادی‌سازی روابط و بازگشت پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت به آژانس‌ اتمی است که در این مسیر همه باید دست در دست یکدیگر داده و از هر گونه ناکامی جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در جلسه علنی امروز چهارشنبه 6 آذرماه در مورد اظهارنظرهای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به توافقات ژنو گفت: از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که به این توصیه قرآنی عمل کردند و هدایت کار دستگاه دیپلماسی را به اهلش واگذار کردند و آنها نیز با شایستگی توانستند تحولی شگرف در عرصه دیپلماسی بین‌المللی ایران به وجود آورند.
 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب که نه تنها چارچوب این سیاست را مورد تائید و حمایت قرار دادند، بلکه به روند و نتیجه و اجرای آن را نیز مهر تائید زدند، اذعان قدرت‌های جهانی به حق غنی‌سازی ایران، عدم تشدید تحریم‌های ظالمانه و کاهش برخی از تحریم‌ها که باعث گشایش در اقتصاد کشور و وضعیت معیشتی مردم خواهد شد و مهمتر از همه افزایش جو امید در افکار عمومی کار ارزنده ظریف و همکارانش بود که این ظرفیت نهفته در فرهنگ غنی ایران اسلامی را عینیت بخشیدند و ثابت کرد بر پایه گفتگو و مذاکره و تفاهم می‌توان برای کشور فرصت آفرید.
 
نماینده مردم اردکان تصریح کرد: جای قدردانی فراوان دارد در دولتی که محور برنامه‌های خود را عقلانیت و تدبیر قرار داده، دیپلماسی ما به جای شعار و تشنج‌آفرینی بر پایه عقلانیت، فنون و مهارت‌های دیپلماتیک و تفاهم و تعامل سازنده با جهان به جای تهدید برای کشور فرصت آفرید.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه اظهار داشت: نگرانی، دلشوره و اضطراب و بی‌اعتمادی که منجر به بی‌اعتمادی تهدیدهایی برای کشور می‌شد جای خود را به امید داده است. پیدایش این فضای امید و اعتماد به نفع همه است، حتی مخالفین دولت و من به آنها اطمینان می‌دهم که نگران هیچ‌چیز نباشند.
 
وی اضافه کرد: اگر مخالفین افراطی حداقل به ادعاهای گذشته خودشان وفادار باشند و همزبانی و هم‌ندایی با صهیونیست‌ها و براندازان را دلیلی بر نادرستی مواضع‌شان بدانند، آن‌وقت به خوبی می‌توانند متوجه شوند که نگرانی‌های آنها از این ثبات و آرامش کشور به سیاست تشنج‌زا بیهوده است، در فضای به وجود آمده از این آرامش آنها نیز برنده می‌شوند، زیرا در فضای امید و اعتماد بهتر می‌توانند مخالفت کنند.
 
تابش گفت: در عین حال علی‌رغم کسب این موفقیت مهم نباید با شتاب‌زدگی منتظر آثار و تبعات آنی آن باشیم. باید برای ادامه کار تدبیر کنیم و امیدوار باشیم. نه خوشبین باشیم و نه بدبین، امیدواری به معنای واقع‌بینی نیست، راه طولانی است، توافق ژنو آغاز راهی سخت و بلند است برای عادی‌سازی روابط و بازگشت پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت به آژانس انرژی اتمی است.
 
وی اضافه کرد: در این مسیر باید همه دست به دست هم دهند و از هرگونه ناکامی آن جلوگیری کنند. باید به دنیا نشان دهیم که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و نبوده و از حقوق ملت از جمله حق غنی‌سازی عدول نخواهد کرد.
 
تابش در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به کسب این دستاورد مهم در عرصه بین‌المللی که تجربه استفاده از اهرم گفتگو و مذاکره را متجلی ساخت، همانگونه که با دشمنان خارجی مذاکره کردیم و نتیجه‌بخش بود، باب مذاکره نیز با موثرین در انقلاب و دوستان داخلی کشور را با استفاده از این فرصت باز کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار