مدیر کل محیط زیست استان تهران از پلمپ‌ 2 مرکز معاینه فنی به دلیل رعایت نکردن ضوابط و استانداردها خبر داد.

حیدر زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در سطح تهران علاوه بر 11 مرکزی که تحت مدیریت شهرداری تهران فعالیت می کنند 24 مرکز معاینه فنی هم در سطح استان تحت مدیریت محیط زیست فعال هستند.
 
وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی طی یک ماه گذشته افزود: طبق ضوابط و مقررات اگر مرکزی ضوابط و استانداردها را رعایت نکند با آن برخورد می شود کما اینکه 2 مرکز طی چند روز گذشته و به مراجعه قضایی معرفی شده اند.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: همچنین گشت های نامحسوس را به طور جدی آغاز کرده ایم که توسط اداره کل استان و ادارات شهرستان ها کنترل می شوند.
 
حیدر زاده با اشاره به آغاز رتبه بندی مراکز معاینه فنی  از ماه آینده اظهار داشت: سلامت دستگاهها، کالیبر‌ه شدن دستگاهها به طور متوالی 6 ماه یکبار رضایت ارباب رجوع و رعایت ضوابط در استخدام پرسنل از جمله نکاتی است که در رتبه بندی مراکز معاینه فنی لحاظ خواهد شد.
 
وی با اشاره به ارائه بسته های تشویقی به مراکز معاینه فنی تصریح کرد: پیشنهادی را با معاونت ترافیک شهرداری تهران مطرح کرده ایم که مراکزی که از لحاظ کیفیت در ارائه خدمات و رعایت ضوابط ارتقا می یابند ارائه طرح ترافیک را به عنوان بسته تشویقی برای آنها منظور کنیم.
البته این بسته ها منوط به این است که در رتبه بندی شاخص ها را رعایت کنند.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به برخی از مشکلات و برخی ناهماهنگی ها در سطح استان گفت: بر اساس مصوبات موجود شهرداری های هر شهرستان باید ستاد معاینه فی آن شهر را تشکیل می دادند اما چندین ماه است که این جلسات تشکیل نشده امیدواریم با شروع فعالیت شهرداران و فر‌مانداران جدید ستاد معاینه فنی دوباره شروع به کار کند.
 
حیدر زاده ادامه داد: اما مراکز معاینه فنی هم مشکلاتی دارند که باید بررسی شود این در حالیست که مقرر شد مراکز معاینه فنی با همکاری محیط زیست استان تهران اتحادیه ای داشته باشند تا بتوانند مشکلا‌تشان را بررسی و پیگیری کنند، البته ما دنبال این موضوع هستیم.
 
وی در پایان با اشاره به مصوبه بر زمین مانده دولت خاطر نشان کرد: تا زمانی که شبکه یکپارچه الکترونیک خودرو ایجاد نشود ما شاهد مشکلات هستیم.
این در حالیست که بر اساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شد شبکه یکپارچه بانک  اطلاعاتی خودرو ایجاد شود و با توجه به اینکه متولی این امر وزارت کشور بوده اما تا به امروز محقق نشده است.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: با ایجاد این شبکه هر خود‌رویی که تایید‌یه معاینه فنی می گیرد و یا رد می شود در شبکه ثبت می شود و بر اساس آن پلیس می تواند با جدیت بیشتری با خودروهای فاقد برگ معاینه فنی برخورد کند و همچنین معاینه فنی می تواند کار آمدی خود را حفظ کند امیدواریم وزارت کشور در دوره جدید نسبت به این طرح اقدام کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار