عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: انتظار مجلس و انتظار فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون رهروان ولایت از آقای ظریف و تیم مذاکره کننده این است که گام‌هایی که برداشته می‌شود حتما توازن جدی میان امتیازهای اخذ شده و تعهداتی که داده می‌شود به وجود آید، مجلس و دولت به دنبال صیانت از حقوق هسته‌ای هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه درباره آثار مثبت مذاکره گفت: مذاکراتی را پشت سر گذاشتیم به لحاظ سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ما باور داریم این مذاکرات آثار سودمندی داشت، این مذاکرات فضای موجود سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران را شکست.
 
وی افزود: این حرف‌هایی را که بعد از مذاکرات زده شد، آثار طبیعی مذاکرات است به هر ترتیب یک هم‌آوری در این مذاکرات صورت گرفت که آثار سودمندی داشت.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: وقتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی این همه حرف می‌زند و یا تناقض‌‌گویی‌های آمریکا مشاهده می‌شود ،حاکی از آن است که گشایشی به وجود آمده و از این گشایش‌ها باید نهایت استفاده را بکنیم.
 
وی گفت: اگر می‌گوییم ساختمان تحریم‌ها ترک خورده، اگر می‌گوییم آرامش سیاسی بین‌المللی درباره جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده و یا اگر می‌گوییم خط قرمزهای نظام نگذشتیم و اگر می‌گوییم پایداری و ایستادگی مردم و مقام معظم رهبری پاسخ داده است و اگر می‌گوییم ایجاد فضای آرام در فضای اقتصاد داخلی به دنبال این مذاکره به وجود آمده اگر می‌گوییم بحث افزایش تحریم‌ها متوقف شده و اگر می‌گوییم لابی‌های تاثیرگذار بازیگران اصلی آن رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی شکست خورده است، فضای سیاسی را باید مدیریت کنیم.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مدیریت این فضا مهم است شش ماه آینده بسیار حائز اهمیت است بحث اعتماد و عدم اعتماد بسیار مهم است چرا که مقام معظم رهبری سال‌ها فرمودند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و ملت ایران در حال حاضر در حال ارزیابی اعتماد نسبت به آن‌هاست.  
 
وی ادامه داد: آقای ظریف گفته است آن چه که از دست ما برآمده همین بوده ما هم از وی تشکر می‌کنیم چرا که ظریف ما به قدری توانمند است که تحولاتی که به وجود آمد به خاطر توانمندی‌های اوست و تیمی که وی را همراهی می‌کند.  
 
جهانگیرزاده تصریح کرد: آن چه که در این باره قابل ملاحظه است این است که همان گونه که مقام معظم رهبری می‌گویند این‌ها فرزندان انقلاب هستند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.  
 
وی با اشاره به ضرورت‌ها گفت: مذاکره گام به گام است و زمان شش ماه برای آن در نظر گرفته شده،‌ زمان شش ماهه همه آن چه که پروژه مذاکرات است نیست بنابراین باید این توافق شش ماهه را مدیریت کنیم.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: انتظار مجلس و انتظار فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون رهروان ولایت از آقای ظریف و تیم مذاکره کننده این است که گام‌هایی که برداشته می‌شود حتما توازن جدی میان امتیازهای اخذ شده و تعهداتی که داده می‌شود به وجود آید، مجلس و دولت به دنبال صیانت از حقوق هسته‌ای هستند شما و دولت نیز به دنبال این موضوع هستید.
 
وی افزود: این امر مسئولیت شما را دو صد چندان می‌کند، آن چه که در فضای امروز کنونی دنیا ایجاد شده بحث تشریح دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است  تشریح دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فتوای مقام معظم رهبری یک ضرورت آشکار است از این باید بهره برداری گسترده‌ای انجام شود در عین حال انسجام ملی و اتحاد ملی در میان دولت و ملت باید حفظ شود و یک ضرورت مهم است.  
 
جهانگیرزاده گفت: انتقادها شنیدنی هستند ولی آن چه که به عنوان صدای واحدی که باید از درون ارکان نظام بلند می‌شود باید نشان‌دهنده اتحاد و انسجام ملی باشد، ما هیچ گاه به آمریکایی‌ها اعتماد نکردیم و قدردان تلاش‌ها و زحمات فرزندان انقلاب هستیم و حمایت قاطع خودمان را از تیم مذاکره کننده اعلام می‌داریم.  
 
وی خاطر نشان کرد: ما نگرانی‌هایی هم داریم که باید مبتنی بر حقوق ملت به آن‌ها پرداخته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار