مسوول روابط عمومی جهاد کشاورزی محلات گفت: بهره برداران محلات 235 هکتار از اراضی کشت پاییزه این شهرستان را زیر پوشش خدمات غرامت صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شاه محمدی سطح مزارع بیمه شده محصولات را شامل 111 هکتار محصول گندم ، 75 هکتار جو و 49 هکتار دانه روغنی کلزا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه، باید شرایطی را فراهم شود تا کشاورزان نسبت به بیمه کردن محصولات خود رغبت بیشتری داشته باشند افزود: نداشتن آگاهی ، توان مالی و خرده مالکی از عمده دلایل عدم استقبال کشاورزان برای بیمه کردن محصولات در شهرستان محلات است.

مسوول روابط عمومی جهاد کشاورزی محلات مهلت بیمه کردن محصولات کشت پاییزی را آخر آذرماه سالجاری اعلام کرد و گفت: امسال دو هزار و 570 هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصولات پاییزه اختصاص یافته است.

وی ارائه آموزش های لازم از سوی دهیاران به کشاورزان و روستاییان در جهت آگاهی بخشی آنان از مزایای طرح بیمه محصولات کشاورزی را ضروری دانست و افزود: میزان حق بیمه برای هر هکتار کشت گندم،جو و کلزا به ترتیب 159 هزار ریال، 254 هزار و 400 و 243 هزارو 800 ریال اعلام کرد.

شاه محمدی بیان داشت: از مجموع هشت هزار و 200 هکتار سطح قابل کشت در محلات هفت هزار هکتار زراعی و یک هزارو 200 هکتار باغات را شامل می شود./ز
برچسب ها: کشت ، پائیز ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.