معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار آبخیزداری به استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان به عنوان سه استان حوضه آبخیز دریاچه ارومیه خبر داد.

پرویز گرشاسبی افزود: در حوضه دریاچه ارومیه باید زمینه توانمندی مردم فراهم شود و تحقق این هدف به کاهش آسیب های دریاچه ارومیه کمک می کند.
وی با تاکید بر لزوم افزایش پوشش گیاهی مرتعی و استفاده هدفمند از مراتع حوضه آبخیز دریاچه ارومیه از سوی مجریان و بهره برداران عرصه های مرتعی، اظهار داشت: با اجرای این مهم، سطح آب های زیرزمینی در اراضی ملی حوضه دریاچه ارومیه بالا می رود و چشمه ها نیز احیا می شود.
گرشاسبی افزایش محصولات کشاورزی، استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی، بهره گیری بیش از حد از توان منطقه و توجه نکردن به مسائل زیست محیطی و کاهش سرریز آب به حوضه آبریز را از عوامل ایجاد مشکل برای دریاچه ارومیه عنوان کرد.
معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان حمایت دولت از اجرای طرح های آبخیزداری دریاچه ارومیه در بخش های بیولوژیکی و بیومکانیکی، گفت: از این اعتبارات شش میلیارد ریال به آذربایجان غربی و مابقی نیز به کردستان و آذربایجان شرقی تخصیص یافته است.
گرشاسبی با اعلام اینکه این اعتبار در زمینه اجرای طرح های بیولوژیکی و بیومکانیکی هزینه می شود، عنوان کرد: این اعتبارات در راستای توسعه پوشش گیاهی، جنگل کاری و درختکاری استفاده می شود.
معاون آبخیزداری، مرتع و بیابان سازمان جنگل ها و مراتع کشور به منظور حضور در نشست مشترک با کارشناسان ژاپنی مجری طرح مشارکتی شهرستان بازفت استان چهارمحال و بختیاری و بازدید از روند اجرای این طرح، به این استان سفر کرده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.