پیازها باید دور از سیب‌زمینی قرار داده شوند چون می‌توانند رطوبت سیب زمینی و گاز اتیلن را جذب کنند و این باعث می‌شود که زودتر فاسد شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دریافت مقدار زیادی از پیاز موجب کاهش قندخون می‌شود. بنابراین بیماران دیابتی می‌توانند با خیال راحت پیاز بخورند. تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که پیاز دارای ماده‌ای به نام آلل پروپیل است که با افزایش انسولین موجب کاهش  قندخون می‌شود.

مصرف منظم پیاز، همانند سیر میزان کلسترول و فشارخون بالا را کاهش داده و از بیماری آترواسکلروز یا سختی عروقی و دیابت و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. این اثرات پیاز به دلیل وجود مواد سولفور، کرومیوم و ویتامین 6B موجود در آن است که با کاهش میزان ماده‌ای به نام هموسیستئین از خطر سکته و حملات قلبی کم می‌کند تحقیقات دانشمندان روی افرادی که از پیازبیشتری استفاده می‌کردند نشان می‌دهد پیاز، چای، سیب و کلم بروکلی که سرشار از فلاونوئیدها هستند تا 20 درصد از خطرات بیماری‌های قلبی کم می‌کند.

پیاز منبع خوبی از فنول‌ها و فلاونیدهاست و مطالعات گسترده‌ نشان داده است که بدن انسان را از ابتلا به بیماری‌های قلبی -عروقی و سرطان محافظت می‌کند. به نوشته نشریه کشاورزی و مواد غذایی آمریکا، در اجزای پیاز اثرات اعجاب انگیزی نهفته است که خاصیت ضدسرطانی دارد. در انتخاب پیاز دقت کنید. همیشه پیازی را انتخاب کنید که کاملا تازه بوده، خوش حالت باشد و هیچ منفذبازی در آن نباشد و پوست آن خشک باشد./ز

 

برچسب ها: خواص ، پیاز ، استخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.