به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این مراسم که با حضور مسئولان حمل و نقل مجموعه و همچنین مسئول سامانه 1888 حضور داشتند و به بحث و بررسی پیرامون موضوعات جلسه پرداختند.
این جلسه که دوازدهمین جلسه تخصصی معاونین است هر یک از آنها به بحث و گفتگو مربوط به حیطه کار خود می پردازند.
شایان ذکر است این جلسات که هر ماه با حضور معاونان امور اجتماعی و فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک،فنی و عمران، شهر سازی و معماری و فضای سبز برگزار می شود به هر یک از آنها به شرح وظایف و فعالیت های خود می پردازند.
در این جلسه اسماعیل زاده مسئول سامانه 1888 گفت:در واقع 1888 پل ارتباط بین مردم و مسئولین است و با پیشنهادها و انتقادات خود می توانند مسئولین را جهت مشکلات خود آگاه سازند و در این خصوص توانسته ایم گام موثر و روند روبه رشد را جهت رفع مشکلات شهروندان بر داریم چرا که پیگیری و پاسخگویی صادقانه از طرف مدیران شهری باعث جلب اعتماد از سوی شهروندان خواهد شد.
وی ادامه داد: شهروندان می توانند از طریق پست الکترونیکی 1888@Tehran.ri می توانند با مدیران شهری ارتباط برقرار کنند. اما بدین واسطه که از بدو تاسیس که در 26 اردیبهشت 85 تا کنون بیش از 2 میلیون و 850 تماس با این سامانه برقرار و پس از ارسال از طریق کارشناسان سامانه تعداد 515 هزار پیام آنها در غالب انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر و تشکر ثبت گردید و به ویژه به گوش مدیران ارشد شهرداری رسانده شده.
وی خاطر نشان کرد: در خصوص نظارت همگانی و مطابق آن در فعالیت های شهرداری نظارت داشته باشند به دو نوع تقسیم بندی می شود مشارکتهای مردمی و عوام و فعالیت های نظارت ناظرین خاص است. که در خصوص مشارکت های مردمی می توانند شهروندان در تمامی فعالیت ها نظارت داشته باشند.
در خصوص ناظرین خاص می توانند اشکالات شهرداری را پیگیری نمایند.
در ادامه فرزاد فرهادیان بابادی معاون حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: با توجه به رشد فزاینده جمعیت در تهران ماندن در پشت ترافیک های سنگین و افزایش بار ترافیکی و آلودگی صوتی استفاده از حمل و نقل عمومی برای شهروندان امری ضروری است و تنها راه گذر از ترافیک محسوب می شود چرا که ماندن در ترافیک باعث آزردگی روح انسان می شود و ما به عنوان شهروند مسئول به عنوان در بحث نگه داشت شهر خودمان را مسئول می دانیم که به مشکلات شهروندان رسیدگی کنیم و در این امر با یاری کردن سامانه 1888 که کمک شایانی را در این عرصه داشته است به طور قابل توجهی از بار مشکلات شهروندان توانسته ایم کاهش دهیم.
وی ادامه داد: حمل و نقل انسان محور با نگاه کرامت انسانی باید مورد توجه قرار گیرد و با در نظر گرفتن حقوق شهروندان می توانیم آنان را در جهت تحقق اهدافشان یاری دهیم .
فرهادیان بابادی ادامه داد: منطقه 9 با توجه به مساحت 19.6 کیلومتر مربع دارای 2 ناحیه و 8 محله و 175 هزار جمعیت و محدوده جغرافیایی که از شمال به خیابان آزادی و بزرگراه مخصوص کرج از جنوب خیابان قزوین – زرند و بزرگراه فتح از شرق به خیابان شهیدان امتداد یادگار امام و خیابان امام زاده عبدالله و از غرب به مسیل کن راه دارد و با فراهم آوردن شرایط و بستری مناسب در زمینه اتوبوس رانی، تاکسی رانی و مترو می توانیم آسایش و آرامش شهروندان را فراهم کنیم و به عنوان شهروند مسئول، مدیر پاسخگو جوابگوی نیازهای شهروندان باشیم.
در پایان جلسه از ناظر فعال گوهری تجلیل شد.
انتهای پیام/