فروش ایکس باکس وان در آذر ماه شروع شد و اخبار رکورد فروش یک میلیونی آن را هم حتما شنیده اید. اما ما در این گزارش به بررسی امکانات ایکس باکس وان می پردازیم که این بررسی توسط Kareem Choudhry مدیر توسعه آن انجام شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ فروش ایکس باکس وان در آذر ماه شروع شد و اخبار رکورد فروش یک میلیونی آن را هم حتما شنیده اید. اما ما در این گزارش به بررسی امکانات ایکس باکس وان می پردازیم که این بررسی توسط Kareem Choudhry مدیر توسعه آن انجام شده است.


در ابتدا مشخصات کلی آن را عنوان می کنم که از یک پردازنده هشت هسته ای کمپانی AMD، دوربین قدرتمند Kinect که دارای سنسور 1080p است، هشت گیگابایت حافظه RAM، تعدادی پورت USB 3 و خروجی های HDMI و Wi-Fi Direct بهرمند شده است که این سخت افزار قدرتمند، می تواند دو گیگابایت داده را در یک ثانیه پردازش کند. و همزمان شش نفر می توانند با این دستگاه بازی کنند که این آمار و ارقام بسیار بالای است. در ادامه دلیل نیاز قدرت پردازشی بالای این دستگاه را متوجه می شوید.
دوربین استفاده شده در ایکس باکس وان دارای کیفیت بسیار بالای می باشد که قدرت تولید ویدیوهای Full HD و 4K را با استفاده از سخت افزار قدرتمند آن را امکان پذیر می کند. 
Kareem در توضیح قدرت دوربین این دستگاه چراغ های اتاق را خاموش کرد و در کمال تعجب دوربین این قابلیت را داشت که با کیفیت خیلی خوبی از محیط تصویر برداری کند اما شاید بگوید با استفاده از مادون قرمز این امکان را به آن اضافه کرده اند اما باید بگویم که کیفیت و جزئیات در فیلم آن خیلی بیشتر از دوربین های است که قابلیت مادون قرمز را دارند. 
 


فرمان صوتی آن از عملکرد خوبی برخوردار بود به صورتی که شما می توانستید در هنگام بازی و یا نگاه کردن فیلم به دستگاه بگوید تلویزیون را نمایش بدهد و دستگاه این دستور را با سرعت پردازش می کرد.
یکی دیگر از امکانات آن که Kareem به آن اشاره کرد این بود که نمای کلی از بدن فرد را نمایش می دهد که به خوبی حرکات فرد را پردازش می کرد و یکی از ویژگی های این بخش این بود که نشان می داد که فرد از کدام ماهیچه خود بیشتر استفاده می کند که رنگ بندی آن قرمز، سبز و زرد بود که قرمز نشانه فعالیت زیاد ماهیچه فرد بود. وقتی فرد به بالا می پرید در هوا تمام ماهیچه های فرد را به رنگ زرد نشان میداد که نشانه فعالیت کم آن هاهیچه ها بود. علاوه بر این قسمت های بدن را به مکعب های مختلفی تقسیم کرده بود که هر وجه آن رنگ متفاوتی داشت و وقتی فرد دست و یا پای خود را می چرخاند دستگاه متوجه چرخش عضلات فرد می شد.



در هنگامی که شما در حالت مبارزه هستید و مشت می زنید دستگاه با توجه به سرعت دست و چرخش کمر میزان قدرت ضربه را مشخص و به صورت دایره سفید رنگی نمایش می داد که هر چه ضربه قوی تر باشد دایره بزرگتر خواهد بود.


یکی دیگر از امکانات شکفت انگیز ایکس باکس وان این بود که با استفاده از حالت چهره فرد نوار قلب فرد را نشان میداد و هر گاه فرد می خندید بر روی نوار مشخص می کرد که فرد لبخند زده است. مایکروسافت شاید از این قابلیت برای جلوگیری از فشارهای روانی که بازی بر روی افراد می آورد جلوگیری می کند و به فرد اخطار می دهد. این قابلیت دستگاه زمانی که فرد به دستگاه نگاه نمی کرد را تشخیص می داد و در محل مشخصی با کلمه Yes و No مشخص می کرد که فرد به دستگاه مشاهده می کند یا نه؟ علاوه بر این شما می توانید مشخصات خود را مانند نام، اطلاعات حساب کاربری خود در اسکایپ و ... به آن بدهید و در دفعات بعدی استفاده شما از دستگاه، دستگاه شما را شناسایی می کند و اطلاعات شما را نمایش می دهد علاوه بر این می توانید بازی های خود را شخصی سازی کنید و محیط کاربری شخصی خود را داشته باشید .


هنگامی که شما یک دسته بازی داشته باشید و آن را به فرد دیگر بدهید دستگاه متوجه تغییر بازی کن می شود و در صحفه نمایش، نمایش می دهد که اکنون چه کسی امکان بازی کردن را دارد. و یا حتی زمانی که Kareem با همکار خودش جای خود را تعویض کرد دستگاه متوجه این جابجایی شد.


ما در این گزارش فقط به موارد مهم آن پرداختیم و شما می توانید، فیلم بررسی ایکس باکس وان را مشاهده کنید و از جزئیات بیشتری بهرمند شوید. (برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید)
برتری های که محصول جدید مایکروسافت نسبت به محصول سونی دارد این است که شما با خرید یک دستگاه از تمامی امکانات آن بهره مند می شوید ولی در محصول سونی PlayStation شما باید جداگانه محصولات جانبی آن را از قبیل تفنگ آن و ... را خریداری کنید که هزینه آنها در مجموع بسیار بالا می رود.
برخی از امکانات ایکس باکس عبارت اند از:   Live TV, Games, Kinect 2, Windows UI, Skype, OneGuide و ...

گزارش از حسین جاهدی


امتياز تحريريه دريچه فناوری اطلاعات به این مطلب:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۰:۵۷ ۱۳ تير ۱۳۹۳
سلام لطفا به سایت fifplay.comبرید و به لیگ ایران رای دهید تا در فیفا ۱۵ حضور داشته باشد الان ایران با اختلاف حدود 8هزار نفر در رده دوم قرار دارد لطفا رای بدین
Tajikistan
محمد
۱۳:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
من يك سوال داشتم بازي هاي ايكس باكس 360 به وان ميخوره
لطفا جواب بديد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
ایکس باکس وان واقعا عالیه من 8روزه که خریدم
به نظرمن ایکس باکس وان اصلاقابل مقایسه باps4
نیست
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۴:۱۸ ۱۹ دی ۱۳۹۲
سلام:
ایرادی داره از مطلب شما در وبلاگم با ذکر منبع استفاده کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
PS4
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
لطفا ps4 رو نقد کنید
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۶:۲۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
بسیار عالی. جناب جاهدی ما مقاله های شما رو همیشه دنبال میکنیم.
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
جاهدی
۰۶:۳۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
نظر لطفتان هست حامد آقا
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۶:۱۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
خیلی خوب امکانات رو معرفی کرده بودید
ممنون جناب جاهدی
Iran (Islamic Republic of)
جاهدی
۰۶:۲۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
خواهش می کنم :)
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۲۲:۵۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
عالی بود
آخرین اخبار