رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت:بر اساس آمار منابع رسمی، آلودگی هوا سالانه جان سه هزار نفر از شهروندان تهرانی را می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس محمد حقّانی افزود: علاوه بر سه هزار نفری که سال گذشته بر اثر آلودگی هوا در تهران فوت کردند، یک هزار نفر دیگر نیز بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و این در حالی است که خودروهای آلاینده و غیر استاندارد هر سال جان چهار هزار شهروند تهرانی را می گیرند.
 
وی با اشاره به این که علاوه بر این در 8 سال گذشته مشکلات ناشی از خودروهای تولید داخل نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر نیز شده و در صنعت خودروسازی به جای این که پیشرفت داشته باشیم پسرفت داشته ایم، اظهار کرد: در چنین شرایطی چرا باید برای کارخانجات خودروسازی فرش قرمز پهن کنیم؟
 
مهندس حقّانی با بیان این که بهترین قوانین را در زمینه کاهش آلودگی هوا داریم اما اجرا نشدن آن ها اوضاع را هر روز وخیم تر از روز پیش می کند، تصریح کرد: نقش حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا کلیدی است و برای داشتن هوای پاک لازم است حمل و نقل عمومی به ویژه مترو گسترش پیدا کند.  
 
وی با تاکید بر این که روزانه صدها هزار دستگاه خودروی فرسوده به همراه صدها هزار دستگاه موتورسیکلت معیوب در شهر تهران تردد کرده و هر روز انبوه آلاینده های مهلک و گازهای سمی را وارد هوای این شهر می نمایند، اضافه کرد: هر قدر هم که برای کاهش آلودگی هوا جلسه بگذاریم، مشکل آلودگی هوا را نمی توانیم کم کنیم.
 
رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید شاهراه حیاتی نجات تهران از بحران آلودگی هوا با عبور از ریل های مترو به مقصد خواهد رسید و از این رو توسعه و تکمیل شبکه متروی پایتخت می بایست بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار