شهردار منطقه 10 از اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و آموزشی به مناسبت روز جهانی ایدز در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت : به منظور آگاهی هرچه بیشتر آحاد مردم با موضوع ایدز ، اطلاع رسانی مناسب در خصوص این بیماری و اهمیت پیشگیری از آن و همچنین افزایش همکاری های بین بخشی و جلب مشارکت انجمن های غیر دولتی و عموم مردم در برنامه های پیشگیری و کنترل اچ آی وی برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی در مراکز فرهنگی برگزار می شود.
 
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از این بیماری خاطر نشان کرد: موضوع ایدز صرفاً یک موضوع بهداشتی نیست و دارای ابعاد مخرب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... نیز است. به همین منظور اطلاع رسانی مناسب در این خصوص با حضور کارشناسان بهداشتی در سطح منطقه با همکاری خانه های سلامت منطقه، شورایاری محلات، کانون پزشکان و سلامتیاران به اجرا در می آید.
 
شهردار منطقه 10 با اشاره به اهم برنامه های اجرایی این هفته خاطر نشان کرد: همایش ها و کارگاه های آموزشی و جلسات پرسش و پاسخ همراه با توزیع بروشور با عناوین "راه های پیشگیری از رفتارهای پر خطر، راه های انتقال بیماری ایذر از طریق فرآورده های خونی، ایدز چیست؟ ، آموزش بهداشت فردی، آشنایی شهروندان با بیماری ایدز، شناخت بیماری ایدز، راه های پیشگیری از ایدز، گروه های در معرض ایدز ، آموزش پیشگیری از ایدز و ... در سطح خانه های سلامت، سراهای محله و برخی مساجد منتخب برگزار می شود.
 
عظیمی یادآور شد : توزیع بروشور، پمفلت و سایر مواد آموزشی و تبلیغاتی همچنین تهیه بنرحاوی شعار و پیام های ویژه روز جهانی ایدز و نصب آن در معابر و خیابان های سطح منطقه ، ارایه خدمات مشاوره ای رایگان با هدف ارتقای سطح اطلاعات شهروندان، اطلاع رسانی در خصوص معرفی مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و خدمات این مراکز، برپایی نمایشگاه عکس، ویزیت پزشک عمومی برای پیشگیری از ایدز و ... از دیگر برنامه های هفته پیشگیری از ایذر که توسط این منطقه اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: برنامه ، جهانی ، ایدز ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار