نماینده گروه همکاری بین المللی ژاپن جایکا از عرصه های منابع طبیعی استان فارس و همچنین طرح جامع مدیریت حوزه آبخیز این استان در منطقه لپویی زرقان شیراز بازدید کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: یکی از اهداف مهم این بازدیدها مشارکت گروه های مردمی در توسعه فضای سبز و ایجاد پارک های جنگلی در این استان است.
کاظم بردبار افزود: یکی دیگر از اهداف این بازدید ها ، بهره گیری از تجربیات کارشناسان استان فارس است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: مقرر شده است فارس به صورت آزمایشی و با استفاده از مشارکت های مردمی با همکاری گروه جایکا ژاپن، طرح هایی را در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست در این استان اجرا کند.
نماینده گروه ژاپنی جایکا در ادامه سفر خود به استان فارس به همراه تعدادی از اعضای تشکل های مردمی از طرح های انجیرکاری استهبان و طرح های آبخیزداری این شهرستان بازدید کرد.
گروه متخصص زیست محیطی و منابع طبیعی جایکاپیش از این با همکاری استان های مختلف کشور طرح هایی را در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به اجرا گذاشته است.
جایکا نام یک سازمان دولتی مستقل بین المللی در ژاپن است که در زمینه توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می کند.
نقش اصلی جایکا ، پشتیبانی از شیوه توسعه پویا تعریف شده است. منظور از توسعه پویا، ایجاد روحیه خودسازی به صورت میان مدت یا طولانی مدت در کشورهای در حال توسعه با هدف کاهش فقر و توسعه اقتصادی است.
شهر لپویی از توابع بخش زرقان در فاصله 30 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد./س

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، ژاپنی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.