در شش ماهه نخست سال جاري هشت هزار و 592 پرونده در كميسيون هاي سازمان پزشكي قانوني كشور بررسي شد؛ اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد پرونده هاي مورد بررسي در كميسيون‌ها هشت هزار و 34 مورد بود، 6.9 درصد افزايش يافت.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، از كل پرونده هاي مورد بررسي در كميسيون‌ها يك هزار و 927 مورد مربوط به شكايات ناشي از قصور پزشكي بود كه 818 مورد آن منجر به محكوميت و يكهزار و 109 مورد منجر به تبرئه پزشك شد.

بر اساس اين گزارش آمار پرونده هاي قصور پزشكي در نيمه نخست سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 3.3 درصد بيشتر شده‌است. در اين مدت و با توجه به رشته هاي تخصصي گروه‌هاي پزشكي، جراحي زنان و زايمان با 271 مورد بيشترين تعداد شكايت در حوزه قصور پزشكي را داشته است.

پس از آن به ترتيب جراحي عمومي با 211 مورد، ارتوپدي با 205 مورد، دندان‌پزشكي با 191 مورد، جراحي پلاستيك با 141 مورد و‌ گوش و حلق و بيني با 119 مورد بيشترين موارد شكايت در نيمه اول امسال را داشته اند.

همچنين در اين مدت كمترين شكايات مربوط به گروه‌هاي داروسازي، روماتولوژي، پاتولوژي، ‌غدد و جراحي اطفال بوده‌ كه آمار شكايات در اين گروه‌ها بين صفر تا سه مورد گزارش شده‌ است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.