وزير امور خارجه ايتاليا اعلام کرد راه حل سياسي بهترين گزينه براي پايان بخشيدن به بحران سوريه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي قطر، اما بونينو گفت: «‌دولت ايتاليا بر اين عقيده است که بحران سوريه فقط بايد از طريق گفتگو و راهکار سياسي حل شود و هيچ گزينه ديگري نمي‌تواند راهگشاي بحران داخلي سوريه باشد و به همين  سبب  ما از تلاش‌هاي فعلي براي برگزاري کنفرانس ژنو 2 با هدف  پايان بخشيدن به  بحران داخلي  سوريه پشتيباني مي‌کنيم».

وزير امور خارجه ایتالیا در مصاحبه با خبرگزاري ريانووستي روسيه از تلاش هاي مشترک  مسکو و واشنگتن  براي جلوگيري از حمله نظامي به سوريه و حل موضوع سلاح هاي شيميايي سوريه قدرداني و اعلام کرد  کشورش در روند نابودي سلاح هاي شيميايي سوريه مشارکت خواهد داشت .

اما بونينو در ادامه بر ضرورت  افزايش کمک‌رساني به آوارگان سوريه تاکيد و ابراز اميدواري  کرد روسيه نقش مهمي در ارسال کمک هاي بشردوستانه براي آوارگان سوريه  ايفا کند .

وزير امور خارجه ايتاليا در مصاحبه با ريانووستي اظهار داشت کشورش قصد دارد از فرصت رياست دوره اي خود بر اتحاديه اروپا در نيمه دوم سال 2014 ، براي تقويت روابط و همکاري ميان اتحاديه اروپا و  روسيه  استفاده کند.

 مسئول وزارت خارجه ايتاليا از ادامه گفتگوها ميان  ايتاليا و روسيه درباره موضوعات مختلف از جمله مسايل اسياي ميانه ، قاره آفريقا و خاورميانه به ويژه  بحران سوريه ابراز رضايت کرد.

اما مونينو  تصريح کرد ايتاليا و  روسيه درباره ايجاد اصلاحات در سازمان ملل متحد موضع يکساني دارند.

 گفتني است، ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه براي ديدار دو روزه از ايتاليا  ديروز راهي اين کشور شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار