مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: هم اکنون پس از گذشت چهار شبانه روز زمین لرزه و پس لرزه در شهرستان های مرزی استان، آرامش نسبی به این مناطق بازگشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمد نجفی  گفت: با توجه به فروکش کردن تکرار و کاهش شدت زمین لرزه و پس لرزه ها در سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب پیش بینی می شود بزودی شرایط در این مناطق به حالت عادی و اولیه باز گردد.

وی با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات استان تا رفع کامل هرگونه حادثه احتمالی در آماده باش هستند، گفت: از جمعه گذشته (یکم آذر ماه) تاکنون حدود 13 هزار تخته چادر بمنظور اسکان زلزله زدگان در این سه شهرستان نصب شده است.

نجفی گفت: در ابتدا یک هزار و 500 تخته چادر در این مناطق برپا شد که بتدریج به علت برودت هوا به 13 هزار تخته افزایش یافت و تا زمانی که خطر به طور کامل رفع شود، این چادرها برپا هستند.

نجفی در ادامه با بیان اینکه وقوع بیش از 200 زمین لرزه و پس لرزه در روزهای اخیر در نوار مرزی استان کرمانشاه تلفات جانی نداشته است، گفت: در این مدت فقط تعداد کمی از افراد در هنگام خروج از منازل بدلیل برخورد با موانع دچار پیچ خودرگی دست و پا شدند که با مراجعه به مراکز درمانی تحت مداوا قرار گرفتند.

وی در خصوص خسارات مالی این زمین لرزه ها نیز اظهار داشت: به جزء چند مورد خسارت جزیی از جمله شکستن شیشه ها یا ترک خوردن دیوار برخی از منازل، تاکنون خسارات دیگری گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه برآورد کلی خسارات در دست انجام است، گفت: هم اکنون فرمانداران مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در حال برآورد خسارات مالی این زمین لرزه ها هستند.

از روز جمعه گذشته (یکم آذر) بیش از 200 زمین لرزه و پس لرزه در نوار مرزی استان کرمانشاه رخ داده که کانون اصلی آنها شمال شهر خانقین عراق واقع در جنوب غربی شهرستان قصرشیرین اعلام شده است.

بدنبال این زمین لرزه و پس لرزه ها، بسیاری از مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب شب ها را خارج از منزل خود سپری کردند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، آرامش ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.