رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید به منظور حل مشکلات فرهنگی کشور با همکاری سایر کمیسیون ها طرح کلان فرهنگی کشور را تهیه کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله ˈ محمد تقی مصباح یزدی ˈ دوشنبه شب در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با وی افزود: دلسوزان مسایل فرهنگی باید این مسایل را با اولویت دسته بندی کنند و باید تمرکز بر روی حل کردن ریشه ای ترین مسایل گذاشته شود.

وی ابراز داشت: کمیسیون هایی که در امور فرهنگی مجلس فعال هستند باید طرح کلانی برای مسایل فرهنگی کشور تهیه کنند و ایده آل های مورد نیاز را فاز بندی کند که پیش از این به شکل دیگری در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده بود.

وی هم چنین چاره اندیشی برای اساسی ترین مسایل فرهنگی کشور را امری پسندیده و ضروری برای کشور عنوان کرد.

مصباح یزدی گفت: ولایت فقیه مبتنی بر فقه پویا است که در هر زمانی شرایط خود را دارد، حکومت دینی بر پایه فقه است و در هر زمانی بر اساس مقتضیات زمان فهم مناسبی از دین ارایه می شود.

وی ادامه داد: درباره اصل اسلام که احکام ثابتی دارد و این که باید فهم صحیحی از منابع دینی داشته باشیم باید تامل شود چرا که قرائت ها و تفسیرهای مختلفی را در این زمینه ها شاهد هستیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: متاسفانه کتاب های درسی که در دانشکده های علوم سیاسی کشور تدریس می شود بر اساس افکاری است که اعتقاد دارد حکومتی که بعد از انقلاب در ایران بوجود آمد دیکتاتوری فقها است و فارغ التحصیلان علوم سیاسی باید این گونه کتاب ها را حتما مطالعه کنند.

وی گفت: سبک مطالب کتاب های علوم سیاسی طوری سوق داده شده است که دانشجویان فاقد درک مناسب از مبانی اسلامی، آن مطالب را پذیرفته و حاصل آن می شود که برخی بگویند دین مساله ای شخصی است و نباید در حکومت نقش داشته باشد.

آیت الله مصباح یزدی افزود: در طول چند دوره گذشته ریاست جمهوری کشور شاهد بودیم که افرادی کم و بیش از مطالبی که ذکر شد برخوردار بودند و عده ای کشورداری را جدا از مسایل دینی عنوان می کردند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که مسوولین رده اول کشور باید معتقد به اجرای احکام اسلامی باشند اظهار داشت: ولایت فقیه ستون فقرات نظام ما به شمار می رود و همه دنیا نظام ما را به نام ولایت فقیه می دشناسند و باید برای همه دست اندرکاران کشور این مهم توجیه شده باشد.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مجلس شورای اسلامی اقداماتی را انجام داده است که شرایط بهتری بوجود آمده است و افرادی با برنامه و هدف امور را دنبال می کنند.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در سفری به قم با آیات ˈعبدالله جوادی آملیˈ و ˈ ناصر مکارم شیرازی ˈ از مراجع تقلید و آیت الله ˈمحمد تقی مصباح یزدیˈ از اساتید برجسته حوزه علمیه دیدار و گفت و گو کردند.

بازدید از جامعه المصطفی العالمیه و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از دیگر برنامه های هیات پارلمانی بود./س

برچسب ها: قم ، طرح ، کلان ، فرهنگی ، کشور ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.