عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم باید به بودجه فرهنگی کشور در سال 93 توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین ˈمفید کیایی نژادˈ افزود: در دولت گذشته برغم زحماتی که انجام شد به مسائل فرهنگی توجهی نشد اما اکنون با توجه به این که در راس دولت یازدهم یک شخص روحانی قرار دارد، انتظار از وی برای توجه به بودجه فرهنگی کشور نیز بالاست.

وی ابراز داشت: دغدغه رهبر معظم انقلاب مسائل فرهنگی است بویژه اینکه سالهاست با شبیخون فرهنگی دشمنان خود مواجهیم.

نماینده طالقان در مجلس با اشاره به نزدیکی زمان ارائه بودجه سال 93 از سوی دولت به مجلس ابراز داشت: در بودجه سال 92 به مسائل فرهنگی کمتر توجه شده بود و انتظار داریم در بودجه جدید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی گسترده است از این رو سال گذشته در آستانه دریافت لایحه بودجه، 120 پیشنهاد به کمیسیون فرهنگی واصل شد اما بدلیل پایین بودن بودجه فرهنگی تنها پنج ماده مورد تصویب قرار گرفت.

کیایی نژاد اظهار داشت: پیشنهادات زیادی در کمیسیون فرهنگی مجلس داریم و امیدواریم بودجه مناسب فرهنگی ارائه شده از سوی دولت جوابگوی خواسته های ما باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تکمیل سریع هیات دولت از سوی حسن روحانی رییس جمهوری را نقطه مثبتی در عملکرد یکصد روزه دولت یازدهم عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ˈاحمد سالکˈ در حاشیه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با برخی مراجع تقلید قم افزود: در این راستا مجلس نیز به دستور رهبر فرزانه انقلاب در حمایت از دولت نهایت همت خود را به خرج داد.

وی ابراز داشت: البته باید برخی خطوط در تکمیل هیات دولت رعایت می شد اما مجلس زمانی که به این هیات رای داد، پای رای خود هم می ایستد.

نماینده اصفهان در مجلس با تقدیر از تلاش تیم دیپلماتیک ایران در مذاکره اخیر ژنو ابراز داشت: ما نیز منتظر آثار عملی آن توافق هستیم و نفس مذاکره در موضوع هسته ای مورد تایید است.

وی با اشاره به نزدیکی زمان ارسال بودجه پیشنهادی سال 93 از سوی دولت گفت: جمع بندی مسائل اقتصادی و ورود به بودجه 93 هم اکنون از حساسیت خاصی برخوردار است و ما منتظر اقدامات مناسب دولت هستیم.

وی با تمجید از گفتمان دکتر روحانی افزود: رییس جمهوری نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره ابراز علاقه نشان می دهد که نکته مثبتی است و باید به آن توجه ویژه شود.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در سفری به قم با آیات ˈعبدالله جوادی آملیˈ و ˈ ناصر مکارم شیرازی ˈ از مراجع تقلید و آیت الله ˈمحمد تقی مصباح یزدیˈ از اساتید برجسته حوزه علمیه دیدار و گفت و گو کردند.

بازدید از جامعه المصطفی العالمیه و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از دیگر برنامه های هیات پارلمانی بود./س
برچسب ها: قم ، دولت ، بودجه ، فرهنگی ، توجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.