25 درصد راندمان سیستم جداسازی اولیه مایعات همراه گاز در واحد شماره دو تصفیه گاز پالایشگاه خانگیران افزایش یافت.

رییس مهندسی فرآیند شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در مصاحبه با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، با اعلام این خبر افزود: افزایش ظرفیت واحدهای تصفیه گاز در چند سال اخیر و نیز افزایش چشمگیر دمای گاز ورودی به این واحدها، سبب گردیده است که مقدار مایعات همراه گاز ورودی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

محمد حسن فیروزبخت گفت: از طرفی این موضوع سبب ایجاد ناپایداری در سیستم گردیده و پیامدهایی چون افزایش مصرف مواد شیمیایی و ایجاد نوسانات در دریافت گاز را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از این رو پروژه تجهیز و ارتقاء جداکننده گاز ورودی در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

فیروزبخت تاکید کرد: با همکاری و همت کارشناسان واحدهای مختلف در پالایشگاه خانگیران و استفاده از توانمندی شرکت های معتبر داخلی در این زمینه موفق شدیم طی حدود یک سال کارهای مربوط به طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مورد نظر را به اتمام برسانیم.

رییس مهندسی فرآیند پالایشگاه خانگیران ادامه داد: نتایج به دست آمده از تست های انجام شده نشان می دهد که تجهیزات نصب شده در جداکننده گاز ورودی اثر بخشی مطلوبی داشته به طوری که در کمترین مقدار به اندازه 25 درصد، راندمان جداسازی را بهبود بخشیده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فوق برای یک واحد با هزینه کمتر از 500 میلیون ریال خاتمه یافته است یادآور شد: اجرای این طرح ضمن افزایش پایداری و کارآیی فرآیند پالایش گاز تاثیر بسزایی در کاهش مصرف مواد شیمیایی در سیستم دارد. /س

برچسب ها: افزایش ، راندمان ، جداسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.