شهاب حسین‌پور گفت: اداره کل هنرهای نمایشی با وجود وعده حمایت از نمایش "بیوه های غمگین سالار جنگ"، تاریخی را برای پرداخت بودجه مشخص نکرد و حتی پیشنهاد داد که کسری بودجه‌مان را از دیگران قرض بگیریم.

شهاب حسین پور  که نمایش "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" را بعد از اجرا در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای اجرای عمومی تولید و آماده می‌کند در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران،  گفت: با توجه به اوضاع مالی و رکودی که بر تئاتر این روزها حاکم است که رمق گروههای نمایشی را به شدت گرفته و باعث آسیب‌های جدی به بدنه تئاتر شده بالطبع نمایش من هم ازین قاعده مستثنی نبوده و ما کماکان با نارسائیهای مالی دست و پنجه نرم می‌کنیم.
 
وی در ادامه گفت: علیرغم تمام مساعدتهای صمیمانه اداره کل هنرهای نمایشی و همکاران دلسوز در بخشهای اجرائی تئاتر، متاسفانه بدلیل کمبود منابع مالی هنوز وعده‌های منطقی و مقرر برای تزریق بودجه تولید و کمک هزینه‌ها محقق نشده که جا دارد از مسئولان مربوط بابت پیگیریهای مداوم قدردانی کنم.
 
حسین‌پور تصریح کرد: در حال حاضر که اداره کل هنرهای نمایشی از بودجه‌های هر چند محدود دولتی هم تامین نشده، لذا با پیشنهاد مسئولان امر، فعلاً هزینه‌های تولید را از بودجه شخصی و قرض از دیگران و با محدودیت ها و مشکلات و کمبودهای زیاد تا اینجا تهیه کرده‌ام . اداره کل هنرهای نمایشی با وجود وعده حمایت از نمایش "بیوه‌های غمگین سالار جنگ"، تاریخی را برای پرداخت مساعده مشخص نکرد و حتی پیشنهاد قرض گرفتن از دیگران را به ما داده‌اند.
 
کارگردان نمایش "بیوه‌های غمگین سالار جنگ"‌ در ادامه گفت: افرادی حاضر در مسند ریاست تئاتر اشخاصی دلسوز هستند اما هیچ بودجه‌ای از دولت به مرکز هنرهای نمایشی داده نشده است. 
 
این کارگردان تئاتر بیان کرد : جا دارد که به اتابک نادری و گروه تئاتر شهرتبریک بگویم چرا که زیر فشار تمام نارسائیها و کمبودها با جان فشانی به گروه‌های نمایشی یاری می‌رسانند و حتی المکان از هیچ کمکی دریغ ندارند. 
 
وی اظهار داشت : از اجرای نمایش "سرآشپز پیشنهاد می‌کند" که در تالار سنگلج روی صحنه رفت، سه ماه می‌گذرد اما هنوز بخشی از تسویه حساب صورت نگرفته و پیگیریهای تا به امروز ما مثل خیلی از گروههای نمایشی با وضعیت مشابه ، نتیجه ای نداشته است.
 
 
حسین‌پور افزود : با توجه به انتصاب معاونت هنری جدید و پیرو آن تغییراتی که صورت خواهد گرفت، من بعنوان یکی از اعضای خانواده تئاتر از آن معاونت محترم جناب آقای مرادخانی تقاضا دارم، هر چند از شرایط تولیدی و مالی تئاتر و و وضعیت گروههای نمایشی مطلعند، اما به گروه‌هایی که هیچ کمک هزینه‌ای برای تولید ندارند و تئاتر را با عشق و نیروی خود سرپا نگه داشته‌اند، بیشتر توجه کنند.
 
کارگردان "بیوه‌های غمگین سالار جنگ"  در انتها اظهار داشت: امید دارم از حضور هنرمندانی چون گلاب آدینه ، محمد امیریار احمدی ،شیرین بینا و جلال تهرانی که کوله باری از سالهای تلاش و تجربه را به عرضه می‌گذارند بهره کافی برده باشم و اجرای این نمایش با وجود یک تیم اجرائی خوب، نتیجه هنری خوبی به ثبت برساند و با استقبال خوبی روبرو شود. برای همه همکاران و دوستان که در این عرصه عاشقانه کار میکنند آرزوی تندرستی و موفقیت دارم.
 
 
گفتنی است، نمایش "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" از 17 آذر نود و دو در تالار چهارسو  روی صحنه می‌رود. 
 
انتهای پیام/ص

برچسب ها: ی ، ی ، ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار