در جریان بررسی لایحه متمم‌ بودجه سال 92 شهرداری تهران از سوی کمیسیون تلفیق پیشنهاد بودجه 3هزارمیلیارد و 449 میلیون تومانی در شهرداری تهران مطرح شد که با 19 رای به تصویب اعضا رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در بیست و پنجمین جلسه از چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه ‌متمم بودجه سال 92 شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش پور ز‌رندی معاون مالی اداری شهرداری تهران، در ارائه گزارش خود اظهار داشت: بودجه سال 92 ، 12هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود اما شورا به درستی برخی کدها را حذف کرد و بودجه به 10هزار میلیارد و 400 میلیون تومان تبدیل شد که البته توصیه داشتند در صورت تحقق در کدها می توان متمم‌ تصویب کرد و بودجه را افزایش داد.

وی ادامه داد: از زمانی که بودجه مصوب شد، کمیته های درآمدی به طور مرتب فعال بوده و یک روز هم در حوزه درآمدی شهر‌سازی کار متوقف نشده است.

معاون مالی اداری شهرداری تهران در ادامه بیان داشت: در عملکرد 6 ماهه در بودجه نقد 110 درصد و در غیر نقد 115 درصد،‌ در 7 ماهه 120 درصد و در غیر نقد 140درصد و همچنین در 8 ماهه در نقد 121 درصد و در غیر نقد 140 درصد بوده که مجموعا 135 درصد محقق شده است.

وی افزود: نگاه شورا و مدیریت شهری بر این بوده است که به سمت درآمد پایدار برویم که البته قابل افزایش است و اگر به سازمان مالیاتی و دریافت مالیات بر ارزش افزوده کمک کنیم تا یک رقم قابل افزایش است.

وی ادامه داد: وجود اختلاف دیدگاهی در غیر نقدی در طی دوران شهرداری بود تنها تفاوت اینست که در گذشته فضا برای ثبت و ضبط غیر نقدی در شهرداری ها بود و در شورای سوم برای این موضوع اعتبار دیده شد و مدیریت شهری در شورا بر اساس این اعتبار تصمیم گیری می کنند.

پور زرندی در ادامه بیان داشت: امروز جدا از خزانه نقد که از سال گذشته وجود داشت سرانه غیر  نقد ایجاد کرده ایم که قابل کنترل است البته هنوز ضعف ها‌یی وجود دارد که نظام مالی و بودجه ای کاملا شفاف از اهداف ما است.

دنیا مالی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی لایحه ‌متمم بودجه سال 92 اظهار داشت: متمم‌ تا‌بعی از بودجه تصویب شده که از شورای سوم است و در اینجا انتقادی به شهرداری وجود دارد که در قبال 13 هزار و 500 میلیون تومان تفر‌یغ 12 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد شهرداری 3 هزار 500 میلیارد تومان است و در کل 13 هزار و 200میلیارد تومان بودجه خواهد شد و در نتیجه به ارزش سال گذشته 20 درصد به حجم عملیات در حوزه سرمایه ای حمل و نقل و عمرانی کاهش ظرفیت خواهیم داشت.

سالاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جریان بررسی لایحه متمم‌ بودجه سال 92 تهران بیان داشت: تنها را‌هکار ایجاد در آمد پایدار در پروژه های مشار‌کتی بخش خصوصی تا در آینده از محل اجاره پروژه ها شهر را اداره کنیم.

وی ادامه داد: در طرح تفصیلی‌ بسیاری از تعیین تکلیف ها را مشخص کرده ایم اما در بودجه متمم‌ بخشی برای تعیین تکلیف ها پیش بینی نشده است.

سلطانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: متمم‌ اول تبصره 38 خود قانون بودجه است که به مبلغ هزار و 200 میلیارد تومان اجازه داده شده به شهرداری در صورت افزایش درآمد از منابع یا فا‌ینانس استفاده کند که شرح پروژه نیز در تبصره 38 آمده است.

وی افزود: متمم‌ دوم طرحی است که توسط شهرداری ارائه داده شده و در بهمن و اسفند ماه نیز ما با یک اصلا‌حیه مواجه خواهیم بود که متمم‌ سوم ما خواهد بود و وقتی عملکرد 13 هزار میلیاردی سال 91 را به 100 میلیارد در سال دوم تقلیل می دهیم دچار مشکل می شویم.

سروری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران اذعان داشت مطالب مربوط به سیاست گذاریهای در بودجه باید اعمال شود.

گفتنی است، در ادامه بررسی لایحه متمم‌ بودجه سال 92 شهرداری تهران اعضای شورای اسلامی شهر تهران موافقت و مخالفت خود را اعلام کردند که در نهایت پیشنهاد کمیسیون تلفیق مبنی بر بودجه 3 هزار میلیارد و 449 میلیون و 200هزار تومان برای شهرداری در سال 92 مطرح شد که با 19 رای به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: بودجه ، متمم ، شورا ، کمیته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار