قائم مقام جمعیت زنان گفت: وقف کردن برای بنده آن قدر لذت بخش است که شیرینی آن را هرگز از یاد نخواهم برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مرضیه حدید چی (دباغ) قائم مقام جمعیت زنان و واقف نیک اندیش در دیدار با مشاور امو ربانوان سازمان اوقاف و برخی از مشاورین امور زنان دستگاه های اجرایی ، فعالان فرهنگی در عرصه فعالیت های بانوان و کارشناسان این مشاورت اظهار داشت: هر کاری که انسان برای خدا انجام می دهد، شیرینی اش هیچ وقت از جسم و جان انسان بیرون نمی رود، چرا که همیشه احساس آرامش می کند که یک کاری که می توانسته انجام دهد، را انجام داده است.
 
وی با مخاطب قرار دادن مسئولان خاطرنشان کرد: انسان باید همیشه تلاش کند که خدا را فراموش نکند و وقت رفتن باید از خود باقیات الصالحات بر جای بگذارد که وقف بهترین آن است.
 
این بانوی واقف با اشاره به دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی و فداکاری ملت مسلمان ایران برای سرنگونی رژیم طاغوت یادآور شد: مسئولین امروز وظیفه بسیار سنگینی را بر عهده دارند، چرا که برنامه ریزی آنها باید طوری باشد که انسان به جایگاه متعالی برسد و روزهای خطرات تهاجم فرهنگی غرب را که جوانان ما را هدف قرار داده است، به خوبی پشت سر بگذاریم.
 
قائم مقام جمعیت زنان با اشاره به جمله معروف حضرت امام (ره) در مورد شهید فهمیده متذکر شد: سخن امام که یک مجتهد جامع الشرایط بود در مورد یک نوجوان، نشان دهنده جایگاه و اهمیت این قشر تاثیرگذار در سرنوشت کشور و انقلاب اسلامی است.
 
دباغ ابراز امیدواری کرد که زنان نیز با ایفای نقش موثر خود، همانند دوران انقلاب اسلامی، جوانان برومند متدین را در جامعه پرورش دهند.
 
وی با یادآوری دوران اسارت خود در زندان ساواک و اشاره به هفته بسیج و مبارزات زنان انقلابی و مومن در دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: زنان جامعه ما، به خصوص زنان مذهبی ، آن قدر ایثارگری و از خود گذشتگی نشان داده اند که امثال من در مقابل آنها، شاید قطره ای به حساب نیاید.
 
دباغ با یادآوری نحوه آشنایی خود با وقف خاطرنشان کرد: همیشه پیش خود فکر می کردم که چگونه در جامعه انسان هایی وجود داشته باشند که از اموال خود بگذرند و آن را وقف دیگران کنند و این باعث شد با آشنایی بیشتر به این موضوع پی ببرم که آنهایی که حاضرند از جان خود بگذرند، به راحتی از اموال خود در راه خدا، خواهند گذشت.
انتهای پیام/
 
نماینده سابق سه دوره مجلس شورای اسلامی در این دیدار که در فضایی از احساس و صمیمیت برگزار شد، با یادآوری چند خاطره خود از دوران نمایندگی به چند مورد وقف خود برای باقی الصالحات اشاره کرد.
 
در پایان این دیدار، حاضرین نیز ضمن بزرگداشت و تکریم نقش این بانوی ایثارگر، نخستین فرمانده سپاه همدان و چریک زن انقلاب اسلامی به رسم یادبود یک جلد کلام الله مجید به وی اهدا کردند.
برچسب ها: دباغ ، وقف ، زنان ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار