رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: استان های شمالغرب را می توان قطب تولید شیرینی و شکلات کشور دانست و استان آذربایجان شرقی دراین میان سهم عمده ای درتولید شیرینی و شکلات کشوردارد.

 

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبرگفت: آذربایجان شرقی با دارا بودن 900 واحد تولید شیرینی، شکلات، صنایع غذایی وتبدیلی به یکی ازمهمترین قطب های صنایع غذایی خاورمیانه تبدیل شده و بیش از 45 درصد محصولات شیرینی و شکلات وصنایع غذایی کشور را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می کند.

وی ادامه داد: هم اکنون 850 واحد بزرگ و کوچک صنایع غذایی، شیرینی و شکلات و آشامیدنی در استان فعال بوده و بیش از 50 درصـد شیرینی و شکلات کشور شامل 600 نوع محصول متنوع در استان تولید می شود و در این میان 52 درصدِ شکلات، 40 درصدِ بیسکویت، 43 درصدِ ویفر، 46 درصدِ تافی و 38 درصدِ آب نبات کشور محصول تولیدی آذربایجان شرقی است .

عظمایی با بیان اینکه صنعت شیرینی و شکلات در طول دو دهه گذشته از رشد خیره‌کننده‌ای برخوردار شده است، اظهار داشت: در این صنعت سرمایه‌گذاری های کلان توسط بخش خصوصی انجام شده و ورود آخرین ماشین‌آلات روز دنیا نه تنها تولیدات این صنعت را همپای استانداردهای روز کرده بلکه درهای بازار جهانی را به روی این صنعت گشوده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: صنایع غذایی، شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی با بهره گیری از مدیران آگاه، خلاق و کـارآفرین تـوانسته است حرف اول را در تولید و صادرات صنایع غذایی، شیرینی و شکلات کشور بزند، به طوریکه در بهترین فروشگاه های بزرگ آلمان، امارات، ترکیه، یونان و هلند انواع تـولیدات شیرینی و شکلات تبریز را می توان خريداري كرد./س

برچسب ها: قطب ، تولید ، شیرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.