همزمان با اجرای پروژه عظیم پل طبقاتی شهید صدر ، توسعه فضای سبز اطراف بزرگراه در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون خبر می رسد که فرش های گل در بزرگراه صدر پهن شده و باغ های صخره ای به اجرا در آمده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بزرگراه طبقاتی شهید صدر، یکی از پروژه های عظیم و خاص شهر تهران است که طراحی و ساخت آن توسط مهندسان ایرانی انجام شده و هم اکنون در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

این پروژه که به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اوایل هفته آینده به بهره برداری می رسد ، جزو پروژه های ویژه پایتخت است که در دو منطقه یک و سه قرار گرفته و درخصوص سیستم روشنایی و فضای سبز آن به طور ویژه کار شده است.

مجید نوربخش، معاون امور شهری و فضای سبز منطقه یک در گفتگو با خبرنگار شهرنوشت با بیان اینکه در محدوده بزرگراه صدر که در منطقه یک واقع است بیش از 28 هزار متر مربع فضای سبز جدید ایجاد شده است گفت: حدود 15 هزار متر مربع نیز بازپیرایی در این محدوده انجام شده است.

وی افزود: 3 فرش گل در ورودی نوبنیاد، زیرپل صدر و ورودی تونل نیایش گسترده شده و دو باغ صخره ای نیز در اطراف بزرگراه شهید صدر کار شده است.

نوربخش تصریح کرد: کاشت درختچه ، گل های فصلی و گلکاری از دیگر اقداماتی است که در شهرداری منطقه یک برای پروژه صدر انجام شده و قابل ذکر است که آبیاری فضای سبز نیز به صورت آبیاری قطره ای خواهد بود.

معاون شهردار منطقه یک اضافه کرد: نصب نیمکت ، المان پارکی و اجرای آبنما از اقدامات دیگری است که در این محدوده اجرا شده است.
همچنین رضا مددی ، معاون امور شهری و فضای سبز منطقه سه در گفتگو با خبرنگار شهرنوشت گفت: به منظور زیبایی منظر شهری و تلطیف هوا ، ورودی این پل با اجرای جنگلکاری ، درختکاری ، فرش گل و باغ صخره ای به فضای سبز زیبا تبدیل شد.

وی افزود:در این راستا ضلع شمال به جنوب بزرگراه شهید مدرس رمپ ورودی به صدر که به عنوان کارگاه عمرانی تونل استفاده می شد در مساحت 2 هزار متر مربع به فضای سبز تبدیل شد.

وی از احداث باغ صخره ای و فرش گل در ابتدای پل طبقاتی صدر خبر داد و افزود: این قطعه مجموعه ای از انواع گونه های گیاهی شامل شمشاد ، انواع رز ،یاس هلندی ،چنار و... است که تمامی قطعات توسط شبکه آبیاری تحت فشار بارانی به صورت همزمان آبیاری می شود.

مددی همچنین از حفظ شدن درختان کهنسال اطراف بزرگراه شهید صدر خبر داد و گفت: ملک هایی که در محدوده قرار داشتند و تملک شدند دارای درختانی بودند که تمامی این درختان حفظ شدند.

مددی در ادامه با بیان اینکه درحاشیه بزرگراه صدر در مساحت 300 متر مربع جنگلکاری صورت گرفته است ، اظهار کرد: در توسعه فضای سبز و جنگلکاری از گونه های گیاهی همچون سرو ، چنار ،سپیدار ، توت کاکوزا و انواع درختچه ها استفاده شد.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 3 توسعه بوستان سهیل در جوار تونل صدر را از دیگر اقدامات در حال اجرا عنوان کرد و تصریح کرد: این بوستان علاوه بر زیبایی منظر شهری نقش موثری در تلطیف هوا و روحیه شهروندان ساکن در این محدوده و همچنین رهگذران خواهد داشت .

وی در ادامه احداث 2 بوستان دیگر در مجاورت این پروژه را از برنامه های آتی این منطقه عنوان کرد و گفت: با تکمیل مخزن بتنی و تامین آب مورد نیاز در خیابان آفریقا بن بست ناهید و همچنین بوستان نونهالان در تقاطع بزرگراه صدر و شهید مدرس عملیات احداث این بوستان ها آغاز می شود و شهروندان طی سال آینده شاهد 2 بوستان شهری زیبا در مجاورت این پروژه عمرانی خواهند بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرش ، بزرگراه ، پل ، صدر ، طبقاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار