مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تدوین سند ارزیابی پیامدهای مخاطرات زیست محیطی را برای این استان ضروری عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، انصاری افزود:براساس تکالیف برنامه پنجم توسعه و راهبردهای مدیریت بحران کشور، شناسایی کانونهای بحران و تهدید و ارائه اقدامات مهار و پیشگیری از این آسیب ها در استان امری حیاتی است و اجرای این مطالعات در دو مرحله یکساله با برآورد اعتبار یکصدمیلیون ریال پیش بینی شده است.
وی گفت: از 34 بلایای طبیعی کشور، احتمال وقوع 15 مورد در استان مرکزی وجود دارد که شناخت پیامدهای آن در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی و تدوین برنامه مدیریتی جامع برای کاهش و جبران آسیبهای ناشی از آن در استان انجام می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: مخاطرات زیست محیطی می تواند پدیده های متنوعی چون آلودگی هوا، خشکسالی، ریزگردها، تهدید منابع آبی، فرسایش بادی، کاهش و یا انقراض گونه های حیات وحش و گیاهان و آلاینده های خاک و آب را شامل شود که باید وضعیت فعلی و پیامدهای آن به صورت علمی برای مردم و دستگاه های متولی مشخص باشد.
انصاری یادآور شد: تدوین این سند راهبردی کلان درجانمایی فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی و صنعتی ، الگوی شهرنشینی ، کشاورزی و توسعه درسایه حفظ منابع پایه موثر خواهد بود.
وی اضافه کرد: استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادرتخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور ویکی از کانونهای مهم کشاورزی و حمل و نقل کشور در سالهای اخیر با جراحات متعدد زیست محیطی مواجه است به طوریکه هم اینک این کلانشهر به عنوان یکی از شهرهای آلوده کشور شناخته شده و با بحرانهای حاد آلایندگی هوا ، خاک و آب دست و پنجه نرم می کند./س
 
/
برچسب ها: تدوین ، سند ، ارزیابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.