افزون بر 16 هزار قلم شی تاریخی و منقول در استان فارس شناسنامه دار شدند که تاکنون اطلاعات شش هزار قلم از این اشیا به نرم افزار جامع وارد شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ قدرت الله تاج بخش سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت:ساماندهی اطلاعاتی عمومی شامل کارشناسی، تفکیک و طبقه بندی آثار، تهیه شناسنامه و تصاویر دیجیتال، برچسب گذاری و ورود اطلاعات به نرم افزار جام و تهیه آرشیو است که توسط کارشناسان خبره این بخش انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین مستندنگاری حدود 12 هزار قلم از این اشیاء شامل سفالینه ها، اشیاء فلزی، آثار سنگی، آثار گچی و مسکوکات انجام شده است.

تاج بخش افزود: شناسنامه دار کردن اشیاء تاریخی فرهنگی منقول یکی از مهم ترین وظایف موزه ها است که به لحاظ شناسایی دقیق و مشخص شدن دوره تاریخی، جنس، مواد تشکیل دهنده اثر، نحوه دستیابی، عکاسی اثر وثبت و ضبط آن در دفاتر اموال دولتی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: این عمل فرایندی بلند مدت و مستمر است که نیاز به فراهم شدن زیرساخت ها و تأمین اعتبار دارد و امیدواریم در آینده نزدیک با تخصیص اعتبار لازم، تمام اقلام تاریخی فرهنگی منقول استان مستندنگاری شوند.

تاج بخش ادامه داد: بر اساس ماده چهار آیین نامه اموال منقول فرهنگی، تاریخی و هنری و بنا بر دستورالعمل های ابلاغ شده از طرف اداره کل موزه های کشور، ساماندهی اموال منقول تاریخی فرهنگی در دستور کار قرار گرفته که میراث فرهنگی فارس از سال 87 تاکنون نسبت به ساماندهی اطلاعاتی ، حفاظتی و مرمتی اموال منقول تاریخی فرهنگی که در اختیار داشته و در موزه ها نگهداری می شود اقدام کرده است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: قلم ، تاریخی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.