عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تصمیم نهایی ایران در خصوص توافق هسته‌ای در گرو رفتار غربی هاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله عباس کعبی با اشاره به توافق در مذاکرات 1+5 اظهار داشت: نباید این توافق را به معنای عقب نشینی از توسعه و پیشرفت در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تلقی کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید از حق ملت ایران در زمینه پیشرفت هسته‌ای صیانت کنند بیان داشت: توافق هسته‌ای، گامی مثبت و متناسب با واقعیات و شرایط امروز جامعه است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: همه مسئولان و تیم مذاکره کننده باید در مقابل زیاده خواهی‌ها با هوشمندی، حکمت و صلابت ایستادگی کنند.

وی توافق هسته‌ای را گامی مثبت و متناسب با واقعیات و شرایط امروز جامعه توصیف کرد و گفت: در این مذاکرات، حقوق ملت ایران در برخورداری از حق غنی‌سازی و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای با رعایت خطوط قرمز محقق شد.

آیت‌الله کعبی با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکرات، پیروزی ملت ایران در برابر زیاده خواهی‌های استکبار و قدرت‌های جهانی است بیان داشت: ما این پیروزی را مرهون زحمات دانشمندان جوان هسته‌ای، شهدای هسته‌ای، ایستادگی و مقاومت ملت ایران می‌دانیم.

وی از دیگر عوامل پیروزی این مذاکرات را رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، تلاش‌های تیم مذاکره کننده در چالش با آمریکا، کشورهای غربی و شورای امنیت دانست و گفت: همه عوامل در کنار یکدیگر شرایط را برای این پیروزی فراهم کرد و مرحله نتیجه گیری و ثمر بخشی این مذاکرات با روی کار آمدن دولت یازدهم همزمان شد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نباید خدمات و تلاش‌های دولت دهم را در پیشرفت‌های هسته‌ای نادیده بگیریم ابراز داشت: اگر در دولت نهم و دهم به توافق می‌رسیدم، اکنون بسیاری از پیشرفت‌های هسته ای امروز را نداشتیم که مبنای توافق قرار گیرد./ش

برچسب ها: قم ، تصمیم ، نهایی ، ایران ، گرو ، رفتار ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.