شبکه تلويزيوني الميادين گزارش داد: باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا پيش از هر اقدام نمايندگان مخالف در کنگره، از توافق هسته‌اي اخير با ايران دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ اميل بارودي خبرنگار الميادين در واشنگتن گفت: باراک اوباما پيش از آنکه مخالفان توافقنامه اوليه ژنو بين ايران و گروه پنج بعلاوه يک بتوانند هر اقدامي در کنگره انجام دهند، به دفاع پيش دستانه از توافقنامه در سفر خود به غرب آمريکا پرداخت. مخالفت‌ها با اين توافقنامه از همان لحظه اعلام شدن آن آغاز شد.

 مخالفان توافقنامه که بيشتر اعضاي کنگره هستند در تعطيلات پايان هفته با شبکه‌هاي مختلف تلويزيوني مصاحبه کردند. اما در آمريکا تعيين سياست خارجي در اختيار رئيس جمهور است و بعيد است مخالفان توافقنامه بتوانند آراي دو سوم سنا را به دست آورند. 

جان آلترمن کارشناس مرکز مطالعات راهبردي و بين الملل در واشنگتن به الميادين گفت: احتمال اعتراضاتي در کنگره به اين توافقنامه وجود دارد که رئيس جمهور را در تنگنا قرار خواهد داد و مذاکرات با ايرانيها را دشوارتر خواهد کرد. اما بعيد مي‌دانم کنگره بتواند اوباما را به طور کامل محدود کند.

در ادامه اين گزارش آمده است: کنگره آمريکا تا هفته آينده در تعطيلات است و پس از آن مشخص خواهد شد که آيا تهديدات درباره اعمال تحريمهاي بيشتر بر ايران عملي خواهد شد. کاخ سفيد پيش از اين اعلام کرده بود در صورت تصويب شدن تحريمهاي بيشتر عليه ايران در کنگره، آن را وتو خواهد کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۲
خدا را شکر که اوباما اینگونه موضع گیری می کند.
آخرین اخبار