آیت الله جوادی آملی گفتند: باید باورهای دینی و روحیه ایمانی آحاد جامعه تقویت شود تا از این طریق وحدت در میان مردم و مسئولین افزایش یاید؛ زیرا هیچکس از اختلاف سود نمی برد به جز دشمن.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله جوادی آملی، در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه مردم در نظام مردم سالاری دینی، گفتند: چند ستون اصلی و اساسی برای نظام اسلامی تعریف شده است که طبق فرموده حضرت امیر (علیه السلام) در نامه‌ای که به مالک اشتر مرقوم فرمودند، مردم محکمترین و اساسی ترین ستون نظام دینی هستند.

وی در ادامه افزود: مردم هنگامی می‌توانند ستون نظام اسلامی باشند و نقش خود را به درستی ایفاء کنند که دارای ریشه محکم فکری و عقیدی باشند.

استاد برجسته حوزه به نقش حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در تقویت ریشه فکری و عقیدتی مردم اشاره کرده و اذعان داشت: همان گونه که در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آموزش از دو مرحله تعلیم و تعلیل تشکیل شده است، باید در ارتقاء سطح فکری و فرهنگی جامعه نیز این دو عنصر مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: اکثر مردم تبلیغ را با تعلیم و تکرار را با تعلیل اشتباه می‌گیرند که باید متولیان فرهنگی با توجه به این مطلب، حق را بگویند و آن را تکرار کنند تا مردم حق باور و حق پذیر شوند و بتوانند ستون دین و نظام باشند.

آیت الله جوادی آملی با یادآوری مجاهدت‌های امام راحل، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با مردم کار فرهنگی عمیق کرد تا همان مردمی که در مشروطه و کودتای 28 مرداد 1332 در عرض چند ساعت تغییر عقیده دادند در زمان انقلاب اسلامی دارای ثبات فکری و اندیشه ای شدند و تا پیروزی انقلاب و تا امروز از عقیده خود دست برنداشته اند.

وی تقویت باورهای دینی و ارتقاء روحیه ایمانی آحاد مردم جامعه را از مهمترین رسالت های کمیسیون فرهنگی مجلس خواند و افزود: با توجه به فرمایش حضرت امیر(علیه السلام) که فرمودند "هیچکس به اندازه من امت رسول خدا(ص) را به وحدت دعوت نمی‌کند"، لذا باید باورهای دینی و روحیه ایمانی آحاد مردم جامعه تقویت شود تا از این طریق وحدت در میان مردم و مسئولین افزایش یاید و هیچکس از اختلاف سود نمی‌برد به جز دشمن./س

برچسب ها: قم ، باور ، دینی ، روحیه ، آحاد ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.