مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: بزودی و برای اولین بار تور بین المللی رالی دور دریاچه ارومیه با حضور ورزشکاران داخلی و خارجی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه علی خلیلی در مجمع انتخاباتی هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان افزود: این تور بین المللی با هماهنگی اداره کل، مسئولان هیات و فدراسیون برگزار می شود و از مسئولان فدراسیون می خواهیم که برنامه برگزاری مستمر این تور بین المللی را در تقویم ورزشی سالیانه خود ثبت کنند.

وی اظهار کرد: این دو رشته ورزشی از جذابترین و پرطرفدارترین رشته هایی است که مقبولیت خاصی در بین علاقه مندان خود دارد و باید با درنظر گرفتن نیاز جامعه و به ویژه جوانان هدفگذاری و اجرا شود.

وی گفت: استان آذربایجان غربی به دلیل همجواری با سه کشور خارجی بستر بسیار مناسبی برای برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی را داراست و با داشتن نیروی انسانی متخصص، پیشینه خوبی از نظر میزبانی و سازماندهی مسابقات بین المللی داشته و دارد.

خلیلی افزود: فرهنگ سازی و بسترسازی برای توسعه بخش همگانی و قهرمانی این دو رشته از نیازهای اساسی در سطح جامعه است که در این راستا می توان با بروز رسانی قوانین و مقررات آن نقش موثری در جذب و شناسایی استعدادها انجام داد.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای تربیت مربی و داور و سپردن ورزشکاران جوان به دست متخصصان این رشته، موجب رعایت شئونات و مقررات آن شده و می تواند جلوی بسیاری از بی قانونی ها و ناهنجاری های احتمالی را سد و این رشته را نه به عنوان تفریح بلکه به عنوان یک رشته ورزشی قانونمند و رسمی در سطح جامعه معرفی کند.

در این مجمع انتخاباتی رسول حبیب زاده سرپرست سابق و تنها کاندیدای این مجمع، با اخذ 17 رای به مدت چهار سال سکان هدایت هیات اتومبیل رانی و موتورسواری استان را بر عهده گرفت./س

برچسب ها: ارومیه ، رالی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.