با پایان هفته چهارم سوپرلیگ بسکتبال دو تیم تهرانی مهرام و نیروی زمینی در صدر و قعر جدول جای گرفتند و افرا خلیج فارس در کنار شهرداری گرگان به اولین برد این فصل رسیدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ هفته چهارم سوپرلیگ بسکتبال با دربی تهران میان تیمهای دانشگاه آزاد و مهرام آغاز شد و مهرام با پیروزی در این دیدار بدون باخت در صدر جدول قرار گرفت. تیمهای ذوب آهن و پتروشیمی بندرامام به سومین برد پیاپی رسیدند. شهرداری گرگان بعد از سه هفته ناموفق یک برد خانگی به دست آورد. افرا خلیج فارس با برد مقابل نیروی زمینی، تیم سربازان را در قعر جدول رها کرد و تیم همیاری زنجان نیز قشم را در خانه شکست داد.

نبی پور مقابل تیم سابق، اولین بازی خانگی "توماس"

دو تیم مهرام و دانشگاه آزاد با تغییرات زیادی نسبت به سال گذشته با هم روبرو شدند. موسی نبی پور که در چند فصل گذشته با پیراهن دانشگاه آزاد در لیگ شرکت داشت این بار با لباس تیم حریف و همراه فرید اصلانی،‌سعید داورپناه،‌ محمد اوجاقی و اوشین ساهاکیان مقابل دانشگاه به میدان آمد.

ابراهیم توماس بازیکن خارجی دانشگاه آزاد که به بازی هفته اول لیگ نرسید نیز بعد از دو بازی خارج از خانه برای اولین بار در تهران به میدان رفت. حامد حسین زاده،‌ بابک نظافت، ‌محمد جمشیدی و پویا تاجیک نیز همراه توماس وارد زمین شدند.

باخت در یک کوارتر و کل بازی

هر چه مهرامی ها در کوارتر اول بازی موفق عمل کردند در مقابل دانشگاه آزاد از هر نظر در دقایق اولیه به هم ریخت. دفاع تیم اشتباهاتی داشت که شاهین طبع را مجبور به ایجاد تغییراتی در بین بازیکنان کرد. هر یک از بازیکنان اصلی که از زمین خارج می شدند نیز از تعویض خود ناراضی نشان می دادند و به این ترتیب اختلافی 15 امتیازی در پایان این کوارتر با نتیجه 24 بر9 پیش آمد که دقیقا در نتیجه پایانی نیز همین اختلاف مشاهده می شد.

دانشگاه آزاد، مشتری این هفته داوری!


اوضاع دانشگاه در کوارتر دوم کمی بهتر از دقایق اولیه شد و این بار دو تیم 19- 19 مساوی شدند. در این کوارتر برخوردهایی هم میان بازیکنان پیش آمد که مهمترین آن مربوط به حرکتی شبیه حرکات کشتی از سوی اوشین ساهاکیان مقابل بازیکن خارجی دانشگاه بود اما داور در این لحظات ترجیح می داد از سوت خود کمتر استفاده کند. تیم دانشگاه آزاد در این هفته بیشترین ناراحتی را از داوری داشت و در ادامه حرکات جالب تهرانی ها مقابل داوران، محمد جمشیدی بازیکن جوان دانشگاه بعد از اعلام یک خطا چندین بار رو به مربی خود قسم می خورد که هیچ برخوردی با حریف نداشته است. 

داوران هر چه در ابتدای بازی کمتر خطا اعلام می کردند، در دقایق پایانی جبران کرده و در دو دقیقه آخر اوشین ساهاکیان، موسی نبی پور،‌ فرید اصلانی و آرمان زنگنه از تیم مهرام با 5 خطا از بازی خارج شدند.

گفتنی است سازمان تیم های ملی بسکتبال فردا در جلسه ای از مربیان لیگ برای تذکر در مورد اعتراضات آنها به داوری دعوت کرده است!

حفظ نتیجه برای مهرام

دانشگاه آزاد در چهار دقیقه ابتدایی نیمه دوم اختلاف با حریف را به 6 امتیاز رساند و کوارتر سوم را 23 بر 13 برد. شاگردان شاهین طبع در ده دقیقه پایانی به یک امتیازی حریف نیز رسدند اما دو پرتاب سه امتیازی یکسان از مهرام به تیم نایب قهرمان لیگ، حاشیه امنیت دوباره ای داد. مهرامی ها در ادامه کوارتر نیز بازی را کنترل کرده و با برد 24 بر 14 در این کوارتر، بازی را با نتیجه 80 بر 65 بردند.

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام در پایان این دیدار نوسان به وجود آمده در کوارتر سوم را تقصیر خود دانست و مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد اعتقاد داشت در تمام دقایق بازی حتی زمانی که نتیجه به حریف نزدیک شد بد بازی کرده و بازیکنانش منطقی عمل نمی کردند.

 توماس و اصلانی بهترین امتیازآوران


فرید اصلانی بازیکن مهرام که هفته قبل نیز بازی خوبی برای این تیم انجام داد با 19 امتیاز، بهترین امتیازاور تیم بود. سعید داورپناه با 18 امتیاز،‌3 ریباند و 6 پاس گل موثرترین بازیکن مهرام بود. آزمان زنگنه و موسی نبی پور هر کدام 11 امتیاز آوردند و اوشین ساهاکیان 9 امتیاز و 8 ریباند داشت.

ابراهیم توماس نیز در تیم دانشگاه آزاد 19 امتیاز و 5 ریباند به علاوه هفت ترن اور (توپ از دست رفته) داشت. محمد جمشیدی که در پایان بازی 5 خطایی شد. 15 امتیاز و 4 ریباند ثبت کرد. جمشیدی از 4 اقدام به پرتاب 3 امتیازی هیچ کدام را گل نکرد و کرم احمدیان دیگر شوتزن تیم هم از 5 اقدام خود یک پرتاب را گل کرد. 

صعود چند پله ای گرگان

اسداله کبیر سرمربی گرگان و بازیکنان این تیم در این هفته نفس راحتی با پیروزی 66 بر 62 مقابل ماهان کشیدند.

در حالی که ماهان کوارترهای اول و چهارم را با نتایج 14 بر 13 و 20 بر 10 برد تیم گرگان در کوارترهای دوم و سوم با نتایج 23 بر 14 و 20 بر 14 برنده شد و بازی را به سود خود تمام کرد.
گرگانی ها که در هفته های قبل با سه باخت شروع به شعار علیه تیم خود کرده بودند در این هفته برای دقایقی علیه یکی از بازیکنان خودی و همچنین جابر روزبهانی بازیکن حریف شعار دادند که گویا جابرهم واکنشی به شعارهای آنها نشان داده و واکنش بدتری را هم در مقابل دید!

تماشاگران گرگانی از هفته ابتدایی به خاطر نبود مجتبی بنی عقیل در تیم اعتراضات را شروع کرده بودند.

گرگان با این برد به رده ششم جدول صعود کرد و از شرایط هفته های اول خارج شد.

اولین برد افرا در لیگ


شاگردان حسن نگهداری در سومین دیدار خود اولین برد فصل را مقابل تیم همشهری به دست آوردند. هر دو تیم سال گذشته در لیگ دسته اول حضور داشتند و در اولین حضور سوپرلیگی بردی را ثبت نکرده بودند. نیروی زمینی با این شکست تنها تیمی است که در لیگ امسال طعم برد را نچشیده و با توجه به مصاف هفته بعد این تیم با پتروشیمی بندرامام احتمال برد آنها تا هفته ششم هم بسیار کمرنگ است.

افرا خلیج فارس در طرف دیگر مانند گرگان اولین برد خود را جشن گرفت.

کاراته و کیک بوکسینگ در قزوین!


تیم پتروشیمی بندرامام در شرایطی هفت الماس قزوین را با نتیجه 75 بر 48 برد که اعضای این تیم از بازی خشن بازیکنان جوان حریف ناراضی بودند به طوری که ارسلان کاظمی در صفحه اجتماعی خود بدون آوردن نام حریف، بازی آنها را به کیک بوکسینگ، کاراته و تکواندو تشبیه کرد. گویا کاظمی که بعد از چندین سال بازی در آمریکا به لیگ ایران بازگشته، به نوع بازی البدری های سابق عادت ندارد.

نتیجه مشابه جنوبی های میزبان

دو تیم جنوبی استقلال قشم و صنایع ماهشهر در این هفته به شکل مشابهی با کسب 57 امتیاز بازیهای خانگی خود را واگذار کردند. استقلال قشم در این هفته با اختلاف 3 امتیاز و نتیجه 60 بر 57 بازی را به همیاری زنجان باخت و تیم صنایع با اختلافی بالاتر و نتیجه 78 بر 57 مقابل ذوب آهن شکست خورد.

محمدرضا درگی و امیر امینی دو بازیکن صنایع در این هفته ها با مصدومیت روبرو هستند و ایمان زندی در این دیدار بهترین بازیکن ذوب آهن بود. 

با این دو دیدار همیاری زنجان با یک بازی بیشتر بعد از پتروشیمی در رده چهارم قرار گرفت و ذوب آهن نیز با صعود چهار پله ای، پنجم شد.

پایان پیام/
برچسب ها: هفته ، چهارم ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار