مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان با اعلام اینکه خوزستان دومین استان جوان کشور است گفت: این مهم وظیفه ی ما در امر برنامه ریزی و توجه ویژه به این قشر را سنگین تر می کند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حمیدرضا گرشاسبی اظهار داشت: استان خوزستان حدود چهار میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود یک میلیون و 700 هزار نفر را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می دهند.از این حیث خوزستان در رده ی دوم کشور قرار دارد و این مهم وظیفه ی ما را سنگین تر می کند.

وی در توضیح فعالیت های حوزه ی جوانان اداره کل استان خوزستان گفت: از آغاز تشکیل وزارت ورزش و جوانان، بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از وزارتخانه و با همکاری استانداری خوزستان، جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را بصورت منظم برگزار کردیم و تصمیمات مهمی در بخش اشتغال، مسکن و سمن ها گرفته شد.در بخش ارزیابی و تجلیل از جوانان برتر، چند مرحله مراسم تجلیل داشتیم. در هفته ی جوان نیز 7 جوان خوزستانی به عنوان جوان برتر کشور معرفی شدند.حدود 8 هکتار فضای استانداری خوزستان را برای برنامه های جوانان به خصوص در امر کلاس های آموزشی جوانان قرار دادیم.

گرشاسبی افزود: طرح جدید کلاس های آموزشی قبل از ازدواج برای زوجین در آستانه ی ازدواج را در یک برنامه ریزی مدون به استانداری ارائه کردیم. بر اساس این طرح، با ابلاغ استانداری به اداره ی ثبت اسناد استان، ثبت عقد زوجینی که این کلاس های 6 ساعته را نگذرانده باشند صورت نمی گیرد. خوزستان اولین استانی است که این طرح را بنا بر ضرورتی که در استان احساس کرده اجرا می کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان اضافه کرد: طی تفاهم نامه ای که با دانشگاه امضاء کردیم بخشی از اعتبار پژوهشی استان را به پایان نامه ها و طرح های دانشجویی اختصاص دادیم. در این زمینه، تعدادی طرح مرتبط با حوزه ی جوانان در موضوعات نخبگان، اشتغال، ازدواج و طلاق، تدوین و به دانشگاه ارائه شد تا با کمک اساتید دانشگاه و دانشجویان این طرح ها در قالب یک طرح اجرایی در اختیار ما قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت بلاتکلیف جوانان در چند ماه اخیر گفت: اشتغال، مسکن، ازدواج و مشکلات وام ازدواج از جمله مشکلات جدی جوانان خوزستانی است. امیدواریم با حضور دکتر گودرزی در راس وزارت ورزش و جوانان و تأکید ایشان بر احیای شورای عالی جوانان به ریاست استانداران محترم، این مشکلات و بلاتکلیفی جوانان کاهش پیدا کند.
انتهی پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار