دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در مدیریت راهبردی اقدام به تحول در خود کند، و باید با مشخص ساختن چالش‌های موجود همچون فناوری‌های نو، تحولات نو، رژیم‌های نو، خشکسالی و محیط زیست راه تحول در مدیریت را در پیش بگیرند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محسن رضایی" در همایش مدیریت استراتژیک که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، درباره نحوه اداره بهتر کشور اظهار داشت: استفاده از سناریوسازی در اداره بهتر کشور و چگونگی مواجه شدن با مشکلات مسئله‌ای است که همواره باید مورد توجه قرار دهیم. 
 
وی با اشاره به وجود مشکلات در نحوه مدیریت در کشور گفت:‌ بهره‌برداری و یکپارچگی دو مشکلی هستند که در پیشبرد اهدافمان با آنها مواجه هستیم چرا که با وجود منابع و امکانات زیاد در کشور نتوانسته‌ایم میان نیروها و استعدادهای موجود در کشور وحدت و یکپارچگی ایجاد کنیم. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: عدم یکپارچگی و ضعف در بهره‌بردای به مسئله‌ای استراتژیک برمی‌گردد چرا که چگونگی حرکت را این مقوله تعیین می‌کند اما متاسفانه نیروهای ما در این میان به جای تجمیع از یکدیگر دور می‌شوند. 
 
رضایی گفت: در زمینه تکنیک‌ها و روش‌ها پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم اما همچنان مسائل اصلی کشور در زمینه مدیریت بر زمین باقی مانده است. 
 
وی تصریح کرد: هر شخصی در زندگی خود با حوادث مختلفی روبرو است و باید برای مواجه شدن با این حوادث و باید به منظور بهره‌گیری از این حوادث و همچنین کاهش آسیب‌پذیری به نفع خود حرکت کند اما در این میان با مسائل مختلفی روبرو هستیم که بتوانیم با مشکلات استراتژیک و دغدغه‌ها در این خصوص به جلو حرکت کنیم. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به محدودیت‌های موجود در زندگی در استفاده از منابع مختلف اشاره و تصریح کرد: ناپایداری، ناپیوستگی، پیچیدگی محیط‌،‌ عدم اطمینان و اطلاعات ناقص از جمله مواردی هستند که باید همواره به آنها توجه داشت چرا که در صورت وجود چنین نامحدودیت‌هایی نمی‌توان اقدام به برنامه‌ریزی و اداره کشور کرد. 
 
رضایی افزود: سناریوسازی می‌تواند منجر به کنترل محدودیت‌های موجود در زندگی شود و در این راستا هر شخصی باید به بررسی جوانب مختلف حوادث به نفع و زیان خود بپردازد لذا باید به تدوین استراتژی حوادث و محدودیت‌های موجود توجه کنیم.  
 
وی به سناریوهای موجود در امنیت ملی و سیاست خارجی اشاره و خاطرنشان کرد: تنش‌زدایی، جنگ تمام عیار و سناریوی محاصره از جمله محاسباتی است که مورد توجه قرار دارد. 
 
دبیر مجمع تشخیص در ادامه به سناریو آمریکایی‌های در مقابله با ایران اشاره و تصریح کرد: افزایش فشار و تحریم، انزوا و محاصره دریایی ایران در خلیج فارس، حمله تنبیهی، بمباران گسترده و تهاجم کامل و اشغال هر کدام متحمل هزینه‌های بسیار هنگفتی برای آمریکا هستند. 
 
رضایی بیان داشت:‌ بارها از سوی باراک اوباما اعلام شد که پرونده‌ها روی میز است، در واقع منظور او همین سناریوهای موجود بود و در رابطه با مسئله هسته‌ای ایران خود این کشور به طور کامل آمادگی مذاکره را داشت. 
 
وی اظهار داشت: آمریکا چاره‌ای نداشت که مقابل صهیونیست‌ها ایستاد و راهی به غیر از این برای آنها باقی نمانده بود که بتواند با مذاکره با ایران با کمترین هزینه‌ها سناریوی خود را پیش ببرند.
 
رضایی افزود: جمهوری اسلامی باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در مدیریت راهبردی اقدام به تحول در خود کند، و باید با مشخص ساختن چالش‌های موجود همچون فناوری‌های نو، تحولات نو، رژیم‌های نو، خشکسالی و محیط زیست راه تحول در مدیریت را در پیش بگیرند. 
 
وی به نگرانی‌های موجود از سوی مردم و کشور در باب تحول اشاره و خاطرنشان کرد: نگرانی از عقب‌ماندگی کشور و ادامه  تقابل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران مسائل اساسی هستند که همواره از دغدغه های ایرانیان به شمار می‌‌آیند. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشکر از رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه در حل مسائل کشور گفت: به فضل پروردگار توانستیم از این مرحله عبور کنیم و الان شاهد عدم یکپارچگی و وجود اختلاف در اظهارنظرهای میان اسرائیل و آمریکا و کشورهای غربی هستیم. 
 
وی با بیان اینکه مردم ایران همواره تشنه پیشرفت بوده‌اند تصریح کرد:‌ جوان‌های ایرانی به زندگی‌‌های ساده قانع نیستند و همواره در ذهن خود آرمان‌های بزرگی دارند که این مسئله از نظر تکنیکی و عملیاتی اشتباه، اما از نظر افق‌های بلندمدت امری مثبت تلقی می‌شود.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد:‌ انتظاری که از انجمن مدیریت راهبردی داریم این است که مقداری ظرفیت علمی را که پیرامون خود تشکیل داده برای کمک به حل مشکلات موجود در کشور سوق دهد که البته این مسئله نیازمند تعامل با مجمع تشخیص مصلحت نظام است و به سهم خود در این راستا حتما اقدام خواهیم کرد. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رضایی ، مدیریت ، اهداف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار