چکاپ سلامتي در بيش از60 پايگاه محلات شمال تهران به منظور افزايش سطح آگاهي شهروندان از بيماري ديابت و نحوه کنترل و پيشگيري از آن، در هفته ديابت انجام شد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  سپيده خوشبين مدير اداره سلامت شهرداري اين منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: براي انجام تست قند خون بيش از 3 هزار کيت و سوزن در محلات توزيع شد و پايگاه هاي سنجش ديابت در خانه هاي سلامت ، سراهاي محلات، ميادين ميوه و تره بار، پايانه ها، ايستگاه هاي مترو، مدارس، مساجد ، بوستان ها و ... راه اندازي و اقدام به انجام تست قند خون ، فشار خون، مشاوره ديابت ، روانشناسي و... از مراجعين نمود.

وي گفت: تشخيص اوليه، شناخت علائم ، نحوه درمان و پيشگيري بيماري ديابت از مواردي بود که مراجعه کنندگان نسبت به آن آگاهي پيدا کردند و در نهايت به صورت نمادين با بستن روبان آبي به عضويت کمپين روبان آبي در آمدند و حلقه آبي نيز در 18 نقطه از سطح منطقه به خصوص در مدارس به صورت نمادين تشکيل شد.

خوشبين با اشاره به همايش ها و کارگاه هاي آموزشي هفته ديابت افزود: 43 عنوان همايش و کارگاه آموزشي در محلات تشکيل و شهروندان با بيماري ديابت، نحوه پيشگيري از آن ، تغذيه مناسب، داروهاي گياهي موثر در کنترل ديابت و ... آشنا شدند و 15 جشنواره غذاي سالم نيز با محوريت ديابت در خانه هاي سلامت منطقه يک بر پا و 13 تور آموزشي و تفريحي نيز متقاضيان را با گياهان دارويي موثر در کنترل ، پيشگيري و مبارزه با ديابت آشنا کرد.

وي برگزاري برنامه ويژه هفته ديابت با توجه به محوريت برنامه سال 92 با تاکيد بر دانش آموزان و مدارس در مدرسه فرزانه 2 واقع در محله کاشانک و برپايي ايستگاه ديابت با همکاري انجمن ديابت ايران در بوستان قيطريه و توزيع 6 هزار بروشور و انجام تست قند خون رايگان از شهروندان و همکاران را از ديگر اقدامات اجرا شده دانست.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار