رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، فرهنگسرای موقت منطقه شش تهران در خیابان انقلاب را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، امیر خوراکیان در افتتاح این فرهنگسرای موقت گفت: مساله مطالعه و کتابخوانی در فرهنگ عمومی نقش اساسی دارد و از این رو جزو محورهای اصلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

خوراکیان با اعلام راه اندازی 24 فرهنگسرای موقت در سطح شهر تهران همزمان با افتتاح یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، اظهار کرد: این فرهنگسراها در 22 منطقه و دو مرکز فرهنگسرای قرآن و فرهنگسرای رضوان برپا شده است.

وی هدف اصلی از برپایی فرهنگسراهای موقت را توجه به کتاب و مطالعه و نیز افزایش سرانه مطالعه در بین شهروندان تهرانی عنوان کرد و گفت: سیاست ما این نیست که همه فعالیت های فرهنگی در چاردیواری فرهنگسراها محفوظ باشد بلکه گاهی مردم به نزد ما می آیند و گاهی ما با آمدن به مکان های عمومی به نزد مردم می آییم تا به صورت اتفاقی آنها را در مکان های عمومی در معرض کتاب قرار دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین از راه اندازی کارگاه های آموزشی مدیریت زمان در مطالعه آموزشی، یادگیری تکنیک های تندخوانی و خلاصه نویسی خبر داد و گفت: تلاش می کنیم با یاد دادن این نکات، ارتباطات شهروندان با مطالعه را تقویت کنیم.

به گفته خوراکیان در این فرهنگسراهای موقت علاوه بر 12عنوان کتاب با موضوع مهارت های اجتماعی، کتاب هایی با موضوعیت عاشورا و محرم نیز ارائه شده است که با تخفیف ارائه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

خوراکیان از راه اندازی مسابقات ویژه در فرهنگسراهای موقت کتاب در تهران خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف آشنایی مردم با کتاب خوب و تشویق آنها به مطالعه آثار برگزیده از نویسندگان معاصر برگزار می شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: در بخشی دیگر از فعالیت های فرهنگسراهای موقت برنامه درخت دانش برای کودکان تعریف شده است به طوری که کودکان می توانند با مراجعه به این فرهنگسراها علاوه بر شرکت در کارگاه نقاشی ، پوستر درخت دانش را دریافت کرده و بر هر یک از سیب های این کتاب نام کتابی را که مطالعه کرده اند بنویسند. با تکمیل این پوسترها در اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با نمایشگاه کتاب ، نمایشگاهی از این درخت های دانش برپا شود.

وی با اعلام اینکه هزینه برپایی هر یک از این فرهنگسراها حدود پنج میلیون تومان بوده است ، گفت: برنامه پشتیبانی و تدارکات با حداقل امکانات و هزینه بوده است. از این رو راه اندازی این فرهنگسراها با توجه به اهدافی که برای آن تعیین شده ، با کمترین هزینه محقق شده است.
خوراکیان با اعلام اینکه این فرهنگسراها به مدت یک هفته دایر هستند، گفت: برخی از این فرهنگسراها در مراکز دو روز فعالیت می کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار