شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به اصلاحات هندسی در بخش انتهایی بزرگراه یادگار امام (ع) گفت: این امر موجب رفع مشکلات ترافیکی بخش انتهایی بزرگراه یادگار امام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید علیرضا حسینی اظهار داشت: بزرگراه یادگار امام (ع) از جمله بزرگراههای شمالی-جنوبی شهر تهران و پس از عبور از مناطق 9و 10 به سمت میدان حق شناس ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: قسمت جنوبی این بزرگراه در خصوص خیابان آزادی تا پادگان جی به طول تقریبی 1800 متر بوده و اخیرا به بهره برداری رسیده و برای برخورداری از عدم گسست اجتماعی مناطق 9و 10 بصو‌رت دو سطحی اجرایی شده که در تراز منفی یک، معبر دارای بزر‌گراهی بوده و در تراز صفر آن، معبر بصو‌رت شریانی درجه یک عمل می کند.

حسینی افزود: پس از اتمام عملیات عمرانی بزرگراه یادگار امام(ره) در این منطقه 9 واگذاری بقیه امور عمرانی به این شهرداری، مشکلات عدیده ای در تقا‌طعات طوس، دامپزشکی، هاشمی، امام خمینی (ره) و شهید نوری نیا‌رکی مشاهده شد که مشتمل بر وضعیت نامناسب هندسی تقا‌طعات، عدم پیوستگی مسیر دوچرخه و وجود اختلاف سطح پیاده رو بود و رعایت معیارها و استانداردهای فنی معابر، جهت عبور و مرور معلولین در نقاط ذکر شده به نظر می رسید.

وی ادامه داد: پس از انجام مطالعات کارشناسی و اخذ طرح های مصوب نسبت به اصلاح هندسی تقا‌طعات موجود در محدوده منطقه در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه 9 با اشاره به دیگر معضلات موجود در این تقا‌طعات نیز گفت: نواقص علائم ترافیکی اعم از انتظامی،‌ اخباری و . . . بوده که نسبت به تکمیل الما‌نهای اشاره شده نیز اقدام لازم انجام شد و فاز بعدی و جانما‌یی دکل ها و چر‌اغهای راهنمایی نیز در این تقا‌طعات در دست ساماندهی است.

وی افزود: در راستای ساماندهی تردد شهروندان در معابر سطح محدوده و بویژه معابر بزر‌گراهی و به منظور بهبود عبور و مرور شهروندان و گره گشایی از بار ترافیکی انتهای این شبکه بزر‌گراهی و با هماهنگی پلیس راهو‌ر منطقه نسبت به اجرای طرح های اصلاح هندسی اقدام شد.

حسینی با بیان اینکه بار ترافیکی خیابانهای استاد معین، طوس،‌دامپزشکی،‌هاشمی، امام خمینی(ره) و نوری نیار‌کی به بزرگراه یادگار امام هدایت می شود اظهار داشت: اجرای اصلاحات هندسی در کاهش بار ترافیکی تاثیر گذار بوده و جریانات ترافیکی در این شبکه بزر‌گراهی ساماندهی شده است.

شهردار منطقه 9 خاطر نشان کرد: این عملیات در قالب 766 متر طول جدول گذاری، بیش از 360 متر مکعب‌ تخریب، حمل بتن و خاکبرد‌اری، نصب کفپوش، بتن ریزی کف، آسفالت، حمل خاک و نخا‌له، تثبیت و زیر سازی و اجرای پیاده رو اجرایی شده و این شهرداری همواره با اجرای طرح های مختلف ترافیکی در سطح محدوده سهولت تردد شهروندان و کاهش زمان سفرهای درون شهری را فراهم می سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار