همزمان باهفته بسیج بهره‌برداری از مدرسه 6 کلاسه شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدرضا جعفری مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی توسعه و  تجهیز مدارس کشور در آئینی که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستان ، مردم، فرهنگیان و دانش آموزان برگزار شد از این آموزشگاه که با مشارکت پست بانک تکمیل و بهره‌برداری شد، گفت: در کشور 24 هزار خیرمدرسه ساز تاکنون 90هزار مدرسه ساخته‌اند. 

وی اظهار کرد: بنیاد برکت وابسته به دفتر مقام معظم رهبری ساخت یک هزار کلاس درس را آغاز کرد. 

جعفری تصریح کرد:بنا به اظهارات بنیاد برکت قرار است که این تعداد کلاس درس در آینده به یک هراز مدرسه تبدیل شود.
 
مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: جهت جذب مشارکت خیرین برای امر مقدس مدرسه سازی در تمام استانهای کشور جشنواره‌های  خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه هر ساله برگزار می‌شود. 

جعفری اضافه کرد: تجهیز و هوشمندسازی مدارس نیز جز اولویت‌های خیرین مدرسه ساز است.  
یدالله فاطمیان، فرماندار شهرستان لنده نیز گفت: شهرستان لنده در بخش روستاها مشکل فضای آموزشی ندارند، اما به علت مهاجرت روستائیان به شهر و تراکم بالای جمعیت دانش آموزی این مشکل در شهر وجود دارد. 

همچنین شاه رضا دیودیده، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این فضا دارای 1160 متر مربع زیربنا و 1150 مترمربع محوطه سازی و در دو طبقه احداث شده است. 

وی افزود: از مبلغ شش میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه ساخت مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال آن توسط پست بانک و بقیه از سوی نوسازی مدارس تأمین شد. 

مرتضی فراهانی، عضو و رئیس هیأت مدیره پست بانک کشور نیز گفت: لنده مهد فرهنگ وادب و وجود این شاخص برای نیروی انسانی زمینه‌ای برای توسعه همه جانبه است.
 
وی بیان کرد: علاوه بر تأمین هزینه ساخت هزینه تأمین رایانه و هوشمند سازی این مدرسه را نیز پرداخت خواهد کرد. 

هادی زارع پور، مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که این اعمال باقیات و صالحات است گفت: با برگزاری 15جشنواره خیرین مدرسه ساز تاکنون یک هزار کلاس درس در این استان ساخته شده است. 

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر17مدرسه از سوی خیرین در استان ساخته شده، اظهار کرد: بانک‌های ملی، ملت، سپه، صادرات و بویژه بنیاد برکت در امر مدرسه سازی در استان شرکت کردند.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار