نماینده ولی فقیه در استان های خراسان گفت: عامل اصلی پیروزی هیئت مذاکره‌کننده ایرانی هدایت‌های مقام معظم رهبری و پشتوانه بسیج و نیروهای مردمی بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی در جمع بسیجیان خراسان رضوی گفت: درباره بسیج و شکل‌گیری آن، تعریف و تفسیر آن رهبر معظم انقلاب بیاناتی قوی، بلند و متقن داشته‌اند، که به نظر بنده فراتر از آن نمی‌توان تعریف و تفسیری ارائه کرد.

آیت‌الله واعظ‌طبسی بیان کرد: درسی که امام حسین (ع) در کربلا به ما آموخت درس صداقت پاکی، انضباط، ایمان، مقاومت، راستی و درستی و امانتداری بود.

وی افزود: زبان، گوش، بیان و اصحاب امام حسین (ع) همه در خدمت خدا بود و کوچکترین انحرافی از مسیر رضای خداوند متعال نداشته‌اند، در واقع همه وجود آنها اخلاص، تقوا و پرهیزگاری بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تفکر و سیره امام حسین (ع) در برابر مصیبت‌ها و تبلیغات ناجوانمردانه نظامی، سیاسی و فرهنگی مقاومت و پایداری بود.

وی با بیان اینکه برای پیروزی در یک نبرد تنها سلاح، دانش و ابزار نظامی کافی نیست، تصریح کرد: باید همت، ایمان و اراده نیز برای مقاومت در برابر دشمنان وجود داشته باشد و در حقیقت مبنای اصلی مقاومت همین تفکر است.

آیت‌الله واعظ‌طبسی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس با وجود آنکه جنگ تمام ارتش‌ها و تسلیحات در برابر ایران بود اما در واقع اقدامات بسیار معجزه‌آمیزی شکل گرفت و سلاح این ملت در آن دوران اخلاص، عشق به اسلام و تشیع و عشق به ارزشهای الهی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید بسیج و نیروهای انقلابی براساس تشکیل یک اتاق فکر و برنامه‌ریزی منسجم در حوزه فرهنگی فعالیت کنند.

آیت‌الله واعظ‌طبسی گفت: در مسائل سیاسی و نظام براساس همین هماهنگی‌ها به موفقیت رسیدیم و باید همین الگو را در مسائل فرهنگی نیز پیاده کنیم زیرا امروز دشمن برای استحاله فرهنگی ما برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده است.

وی خاطرنشان کرد: به جرأت می‌گویم اگر در حوزه فرهنگ هماهنگ عمل کنیم در مدرن‌ترین هتل‌های مشهد، فرودگاه و ایستگاه قطار مشهد حتی یک خانم غیرمحجبه نیز پیدا نمی‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بنده ضمن اینکه از اقدامات و تدابیر هیئت مذاکره‌کننده ایرانی حمایت می‌کنم اما باید عنوان کرد که عامل اصلی این پیروزی هدایت رهبری پشتوانه بسیج و نیروهای مردمی بود. /

برچسب ها: مردم ، هبری ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.