رئیس کمیته انرژی هسته‌ای مجلس گفت: شهدای هسته‌ای ما عزت‌مندانه بنیان فعالیت‌های ارزشمندی را در حوزه حرکت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای گذاشتند تا امروز بتوانیم به این موفقیت‌های ارزشمند دست پیدا کنیم.

جلیل جعفری بنه خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ما امروز با درایت و قدرت علمی و تحقیقاتی جوانانمان به پیشرفته‌‌ترین فناوری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز دست پیدا کردیم به طوری که در مذاکرات هسته‌ای ژنو هیچ یک از این پیشرفت‌ها و مسیر تعالی مسدود نشده است.

وی به گام به گام بودن موافقت‌نامه ژنو و نشان دادن صداقت طرفین در پایبندی به اهدافی که در نظر گرفته شده است اشاره کرد و افزود: هر چند این توافقات اولیه در جهت نشان دادن صداقت بیشتر در عمل به تعهدات است اما جمهوری اسلامی ایران در یک دهه اخیر نشان داده است که به تمام تعهدات NPT پایبند بوده و هرگز از آنها دست نکشیده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در صنعت هسته‌ای با غنی‌سازی که آغاز کرده‌ایم و توافق در ژنو هیچ برنامه و هدف‌گذاری را از دست نمی‌دهیم و با یک حرکت منطقی در این6 ماه به دنیا ثابت خواهیم کرد صنعت هسته‌ای ایران نه تنها صلح‌آمیز است بلکه ذره‌ای هم از مقررات آژانس عدول نکرده‌ایم.

جعفری بنه خلخال گفت: ما تلاش‌های گسترده‌ای را برای راه‌اندازی واحد آب سنگین اراک انجام داده‌ایم که میزان مناسب و مورد نیاز آب سنگین را تولید و ذخیره‌سازی کردیم به طوری که در مرحله سوخت‌گذاری هستیم و در توافقات اخیر مشکلی برای فعالیت این مجموعه به وجود نیامده است.

وی حجم فعالیت‌های فنی را گسترده و تولید راکتور را IR40 تضمین کننده صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای در شرایط فعلی توصیف کرد و بیان داشت: بنده معتقدم توافق‌نامه اولیه در ژنو آغاز مناسبی است به شرط آنکه در این6 ماه توقفی نداشته باشیم و روز به روز با پیگیری موضوعات و اهداف بتوانیم صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خودمان را به غرب ثابت کنیم.

عضو مجمع انرژی مجلس خاطرنشان کرد: همین که غرب فعالیت هسته‌ای ما را به رسمیت شناخته و تداوم فعالیت‌های صلح‌آمیز صحه گذاشته است پیروزی ارزشمندی برای کشورمان و تیم مذاکره‌کننده است که امیدواریم به سرعت بتوانیم بستری را فراهم کنیم تا توافق‌نامه نهایی به امضا برسد.

جعفری بنه خلخال در ادامه یاد و خاطره شهدای هسته‌ای را گرامی داشت و گفت: شهدای هسته‌ای ما عزت‌مندانه بنیان فعالیت‌های ارزشمندی را در حوزه حرکت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای گذاشتند تا امروز بتوانیم به این موفقیت‌های ارزشمند دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، انرژی ، هسته ، ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.