ستاد منطقه‌ای دومین مجموعه مشکات و دبیرخانه محور تخصصی ایمنی و پیشگیری از حوادث شهری در منطقه 9 در حالی آغاز به کار کرد که این منطقه بیشترین برگزیدگان را در اولین جشنواره مشکات داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ستادهای منطقه ای، ستاد مستقر در هر یک از مناطق 22 گانه است که با هماهنگی ستاد مرکزی و دبیرخانه موضوعی، مدیریت اجرایی جشنواره را در سطح منطقه و محلات به عهده دارند.

سید علیرضا حسینی، شهردار منطقه 9 و رئیس دبیرخانه ستاد منطقه ای دومین جشنواره مشکات گفت: یکی از بهترین فرصت ها در آموزش شهروندان برگزاری جشنواره مهارتهای شهروندی کانونهای آموزشی تهران که به اختصار مشکات نامیده می شود، است.

برگزاری جشنواره مشکات بد‌لیل موفقیت ها‌یی که در جذب مشارکت شهروندان داشته است و با توجه به تحقق اهدافی چون کاهش هزینه های هنگفت آموزشی، نهادینه سازی فرهنگ شهری و افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری جز بهترین طرحهای اجرایی در بخش آموزش شهروندی است.

در ادامه حجت الا‌سلام عباس غلامرضا زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 و جانشین رئیس دبیر خانه ستاد منطقه ای دومین جشنواره مشکات، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره مشکات در سال 1391 در منطقه 9 پرداخت.

وی با اشاره به سهم بیست و سه درصدی برگزیدگان مجموعه جشنواره مشکات نسبت به کل برگزیدگان در سال 1391 گفت: امیدواریم با حمایتهای صورت گرفته و با توجه به فعا‌لسازی کانونهای آموزش خانه های علم و زندگی محلات شاهد مشارکت بیشتر شهروندان باشیم و آثار فاخر تری را نسبت به سال قبل ارائه دهیم.

ابوالفضل رفیع، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، با بیان اینکه ضرورت تبدیل آگاهی شهروندان به باور و سپس رفتار گفت: از آنجا که آموزش، نسبت مستقیم با کیفیت زندگی دارد و با توجه به جمعیت هشت میلیون نفری شهر تهران امکان برگزاری کلاس آموزش و یا ارائه بروشورهای اطلاع رسانی ممکن نیست برگزاری دومین جشنواره مشکات بد‌لیل تجربه موفق در افزایش میزان مشارکت شهروندان مد نظر است در جشنواره مشکات، ما به تعداد شهروندان آموزش کارگاهی و غیر مستقیم داریم و همین امر باعث افزایش انگیزه شهروندان و افزایش حیطه مشار‌کتی آنان در مدیریت شهری است.

وی همچنین تاکید کرد برگزاری این جشنواره مستلزم تعامل و هماهنگی بین بخشهای مختلف و سازمان های مرتبط است.
در ادامه احمد علوی، معاون برنامه ریزی و توسعه اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، به ارائه گزارش در خصوص چگونگی برگزاری دومین مجموعه مشکات پرداخت و گفت: دومین جشنواره مشکات با مشارکت سه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری در حالی برگزار می گردد که اداره کل آموزشهای شهروندی به عنوان ستاد مرکزی، سیزده سازمان همکار بعنوا‌ن ستاد تخصصی و دوازده منتخب بعنو‌ان دبیرخانه های موضوعی انتخاب شدند.

منطقه 9 بعنو‌ان دبیرخانه موضوعی در‌محور ایمنی و پیشگیری از حوادث شهری تعیین شده است.

حجت الا‌سلام و ا‌لمسلمین حسینی معاون امور اجتماعی سازمان آتش نشانی با اشاره به نگاه اجتماعی و فرهنگی شهرداری خاطر نشان کرد: از پانزده موضوع پیشنهاد شده به ستاد سه موضوع یا عنوان های روش های تماس با 125، رعایت اصول اولیه در منزل و تشکیل گروههای امداد رسان داوطلب در محل مورد نظر قرار گرفته است، وی با بیان اینکه این مطلب که در سرا‌های محلات وعده گاه عرضه موفقیت های آموزشی است ادامه داد: از جمله اقدامات مشترک سازمان آتش نشانی و اداره کل آموزش های شهروندی برگزاری کلاسهای آموزشی در کانونهای خانه های علم و زندگی است.

وی افزود: در حال حاضر روزانه 45 حریق در تهران رخ می دهد و بیش از 50 هزار تماس با 125 داریم که از این میزان فقط 180 تماس صحیح می باشد و بیش از هفتاد درصد تماسها مزاحمت تلفنی است برگزاری این جشنواره ضمن آموزش شهروندان مسئولیت پذیری آنان را در قبال دیگران بالا می برد و در حال حاضر 17 هزار آتش نشان داوطلب داریم که امید است که این میزان با آموزش غیر مستقیم از طریق جشنواره مشکات افزایش یابد.

در پایان احکام ستاد منطقه به کارکنان اهدا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار