معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به سه مولفه هوشمندی و شجاعت رهبر انقلاب، بردباری و وقت‌شناسی ملت ایران و تدبیر و زیرکی تیم مذاکره‌کننده در موفقیت مذاکرات ژنو گفت: نتیجه حاصل از این مذاکرات قطعا در اقتصاد کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه حضور در دانشگاه عالی دفاع ملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس‌جمهور وعده داده که پس از 100 روز، گزارش عملکرد دولت و ویژگی‌ها و شرایطی که دولت تدبیر و امید داشته است را به مردم ارائه دهد.
 
وی در ادامه افزود: رخداد مهم و موفقیت ملی بزرگ که در توافقات ژنو و در آخرین روزهای این دوره 100 روزه برای ملت بزرگ ایران اتفاق افتاد، با هوشمندی و شجاعت مقام معظم رهبری و بردباری و موقعیت‌شناسی ملت فهیم ایران و با زیرکی و تدبیر تیم مذاکره‌کننده به دست آمد.
 
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه نمره‌ای به دوره 100 روزه دولت می‌دهید، گفت: اجازه دهید ملت بزرگ ایران به فرزندان خود که در این 100 روز به صورت شبانه روزی کار کرده‌اند، نمره بدهند و البته دولتمردان باید کار را به صورت تدریجی بهتر کنند.
 
وی درباره لایحه بودجه 93 نیز اظهار داشت: با افتخار اعلام می‌کنم کار بررسی این لایحه هفته گذشته به پایان رسید و دولت محترم در جلسات خود بیش از 14 تبصره از این لایحه را به تصویب رساند.
 
نوبخت افزود: جلسات هیئت وزیران برای رسیدگی به این لایحه ادامه خواهد یافت و ما به عنوان اعضای دولت از نمایندگان مجلس انتظار داریم تا آن را به تصویب برسانند.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ر ئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: امیدواریم از بهمن ماه مصوبه قانونی مجلس را درباره بودجه داشته باشیم و آیین‌نامه‌های اجرایی را فراهم کنیم تا از سال 93 بودجه کشور برای آن سال مشخص باشد.
 
سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تبدیل معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور یک سازمان اظهار داشت: با توجه به چشم‌انداز 20 ساله کشور که مهم‌ترین سند بالادستی کشور و عقل منفصل نظام است، "سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور" باید تشکیل شود.
 
وی در ادامه افزود: رئیس‌جمهور در دوران انتخابات وعده داده بود که کار احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام می‌شود و مجلس نیز قبل از آغاز به کار دولت این موضوع را به تصویب رساند.
 
نوبخت تصریح کرد: دیروز در کمیسیون برنامه و بودجه، آخرین تبصره از قانون احیای سازمان مذکور به تصویب رسید تا از این پس بتوانیم در قالب سازمان، توسعه مدیریتی و سرمایه انسانی داشته باشیم.
 
سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تاثیر توافقات ژنو در اقتصاد کشور گفت: قطعا با توجه به توافقات صورت گرفته بخشی از تحریم‌ها کاهش یافته و بخشی از منابع ما در داخل قابل استفاده خواهد بود،  این توافقات قطعا در اقتصاد ایران اثر مثبت خواهد داشت.
 
نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: البته این به این معنا نیست که ما کل آن منابع را بیاوریم و مجددا تبدیل به ریال کنیم اما بدون تردید این امر برای آینده اقتصاد ایران مفید خواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار