مدیر کل امور عشایری استان گفت: دو درصد از جمعیت استان ما را عشایر تشکیل می دهد که حدود 13 هزارنفرمربوط به ییلاق و 8 هزار نیز مربوط به قشلاق هستند که این جمعیت کم 20 درصد مواد پروتئینی استان را تامین می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،آل هاشم در همایش سران، معتمدین و ریش سفیدان عشایر افزود: عشایر علاوه بر تولید مواد پروتئینی 35 درصد صنایع دستی استان را نیز تولید می کنند و نقش موثری در اقتصاد دارند.

آل هاشم ، رئیس مجمع عالی بسیج عشایر استان گفت: عشایر استان که شامل دو ایل بزرگ ائل سون و ارسباران است ، یک میلیون هکتار مرتع استان و یک و نیم میلیون واحد دامی را داراست.

وی عشایر را مردمانی کم توقع ، بی ادعا و پرتولید دانست که از گذشته با روحیه شجاعت در مقابل هرگونه زور و ستم مبارزه و قیام کرده و همیشه خدمات شایسته های را برای استان ارائه کرده است.

آل هاشم گفت: عشایر استان ما از امکانات 82 تا 97 درصدی مثل آب و برق و مخابرات برخودار هستند که همه این امکانات به همت بسیجیان و تاسیس پایگاه های بسیج عشایری در اختیار عشایران قرار گرفته است.

مدیر کل امور عشایری استان افزود : هر بسیجی با تلاش در دوعرصه جنگ نرم و جنگ سخت ، باعث بیداری منطقه اسلامی می شود و بسیج فرصت نمایش اراده همه جانبه است.

آل هاشم همچنین پیام مشترک هفته بسیج و ایام محرم را ایجاد بصیرت و بیداری ، دشمن شناسی و امر به معروف و نهی از منکر دانست. در این همایش تعدادی از ریش سفیدان عشایر مشکلات خود را با مدیران و مسئولان درمیان گذاشتند و خواستار رفع و حل مشکلات خود شدند. آنان تخریب شدن مراتع ، نداشتن آرد جهت نانوایی ، مشکل کمبود آب در مراتع خود و نداشتن بنیاد مسکن عشایری ، نداشتن امور راه و ترابری و اوقاف عشایری را از جمله مشکلات خود برشمردند و خواستار رسیدگی هر چه سریع تر مسئولان به این امور شدند.

بهروزی ، معاون اجرایی سپاه عاشورا نیز در این همایش شجاعت ، پایداری ، غیرت را از ویژگی های عشایر دانست و گفت مردمانی با این ویژگی ها باید بسیجی باشند و با تلاشی مضاعف باعث توسعه اقتصادی کشور شوند.

وی در خصوص مشکلات مطرح شده از سوی عشایر نیز گفت ما با تشکیل جلسه با ادارات مربوطه تلاش خواهیم کرد تا مشکلات شما را تا حد امکان رفع کنیم.

بهروزی همچنین بسیج را پاسدار و نگهبان انقلاب دانست و گفت: بسیج در حراست و پاسداری از انقلاب نقش مهمی داشته است. وی افزود:ما باید با تفکر بسیجی که تفکری برخواسته از ایمان و باورهای دینی و ارزش هاست و هیچ گونه سستی و سهل انگاری در آن وجود ندارد در جهت رفع مشکلات تلاش کنیم./

 

برچسب ها: تولید ، مواد ، پروتئینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.