اد رویس، رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، توافقنامه دیروز گروه 1+5 با ایران را اقدامی غیر قابل قبول ارزیابی کرد که فقط باعث خلع سلاح شدن آمریکا می‌شود که تأثیری بر رفتار ایران نمی‌گذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌اد رویس، رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان، بیانیه زیر را در مورد توافق نهایی میان ایران و آمریکا و دیگر کشورهای مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران، صادر کرد:

بنده به شدت نگران آن هستم که این توافقنامه استاندارد‌های لازم برای صیانت از آمریکا و متحدین ما را در بر نگرفته باشد. این توافقنامه به جای آنکه برنامه ایران را به عقب بازگرداند، تهران را قادر ساخت تا عناصر کلیدی توانمندی تسلیحاتی هسته‌ای خود را حفظ کند. این در حالی است که این ما هستیم که خلع سلاح می‌شویم ـ خلاص کردن ایران از فشار تحریم‌هایی که چندین سال زمان صرف وضع کردن آنها شده است.

این برداشته شدن تحریم‌ها بسیار فراتر و نجات‌دهنده‌تر از چیزی است که عنوان «متوسط» به آن بدهیم. وزیر امور خارجه، جان کری، باید هر چه زودتر در کمیسیون امور خارجه حاضر شده و در مورد نگرانی‌های بسیاری که در باب این توافقنامه وجود دارد، پاسخگو باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار