معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: فناوری اطلاعات در كشور جزو شش اولویت اصلی نقشه توسعه ملی ایران در افق 1404 قرار دارد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'علی حكیم جوادی' روز شنبه در آیین افتتاح درگاه خدمات الكترونیكی استانداری خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: توسعه فناوری اطلاعات در ایران در كنار نانوتكنولوژی و انرژی هسته ای در افق چشم انداز كشور قرار گرفته است.

وی اضافه كرد: با تحقق این امر، براساس سند چشم انداز، علاوه بر ایجاد مزیتهای اقتصادی در حوزه زندگی شخصی افراد، موجب كاهش فاصله مناطق روستایی با شهری و در نتیجه جلوگیری از مهاجرت می شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیشرفت در این حوزه با شتاب بالایی در حال انجام است و عقب ماندگی در بخش فناوری اطلاعات می تواند مشكلات زیادی را برای كشورها ایجاد كند.

وی افزود: كشورهای توسعه یافته برخی از عقب ماندگیهای خود در دیگر بخش ها را از طریق فناوری اطلاعات جبران می كنند و با این رویكرد، توسعه فناوری اطلاعات در اولویت برنامه های كشور قرار گرفته است.

وی اضافه كرد: ما برای توسعه فناوری اطلاعات در سطح كشور باید به دنبال تامین زیرساختهای مورد نیاز باشیم و تاكنون نیز اقدامات خوبی در این مسیر انجام شده است.

وی راه اندازی شبكه علمی كشور را از برنامه های سازمان فناوری اطلاعات ایران دانست و اظهار داشت: با اجرای این طرح تمام مدارس و دانشگاهها و حتی حوزه های علمیه در سطح كشور به شبكه ملی متصل می شوند.

به گفته وی این طرح در مدارس ایران به مدت چهار سال تكمیل شده و تمام مدارس به شبكه هوشمند متصل می شوند.

وی از راه اندازی 'دیتاسنتر' در استانهای كشور خبر داد و گفت: اكنون چهار دیتاسنتر در چهار استان كشور راه اندازی شده و تا پایان سال جاری نیز هفت استان دیگر از جمله خراسان شمالی دارای این شبكه می شوند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سال آینده نیز 20 استان كشور به دیتاسنتر پیوسته و گسترش خدمات الكترونیكی در راستای ایجاد دولت الكترونیك در آنها تسهیل می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.