یک حقوقدان گفت: اساس تحریم‌های فراقطعنامه‌ای که به بهانه انرژی هسته‌ای علیه کشورمان اعمال می‌شد، با پذیرش و به رسمیت شناختن غنی‌سازی اورانیوم در سند نهایی مذاکرات ایران و گروه 1+5 خود به خود فرو ریخته و از بین خواهد رفت.

"سعید خورشیدی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توافقنامه نهایی جمهوری اسلامی ایران و موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات کشورمان با گروه 1+5 در ژنو، اظهار داشت: طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای(ان پی تی)، غنی‌سازی اورانیوم، حق مشروع و قانونی ایران است و عبارت "پذیرش اصل غنی‌سازی" در سند نهایی و توافقات صورت گرفته بین ایران و گروه 1+5 وجود دارد.

وی ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران به عضويت كنوانسيون‌هاي منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي در آمده است، بنابراين تبعات آن را هم پذيرفته و فعاليت‌هاي خود را در چارچوب نظارت و مقررات آژانس پيگيري مي‌كند، بنابراین دلیلی برای اعمال تحریم‌های یک‌جانبه باقی نمی‌ماند.

خورشیدی افزود: تحريم‌هاي يكجانبه آمريكا عليه ایران فراتر از تحريم‌هاي مذكور در قطعنامه‌هاي شوراي امنيت است که از جهات مختلف مغاير با حقوق بين‌الملل تلقي مي‌شوند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: اساس تحریم‌های فراقطعنامه‌ای که به بهانه انرژی هسته‌ای علیه کشورمان اعمال می‌شد با پذیرش و به رسمیت شناختن غنی‌سازی اورانیوم در سند نهایی خود به خود فرو ریخته و از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار