مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی ‎ جاری دو هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان کرمانشاه زیر کشت نخود پاییزه برود و از این سطح بیش از 1300 تن نخود برداشت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس شهريار قاسمي گفت: در سال زراعی گذشته 1200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت نخود پاییزه رفته بود که از این سطح مقدار 700 تن نخود برداشت شد.

قاسمی افزود: قرار گرفتن کشت حبوبات در تناوب زراعی به ویژه پس از کشت گندم یک ضرورت است، لذا افزایش و حفظ سطح زیر کشت حبوبات در دستور کار این مدیریت قراردارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با تلاش همکاران، امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه های بذرکار صورت خواهد گرفت که این اقدام موجب کاهش هزینه های کارگری و افزایش قابل توجه عملکرد محصول و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینكه بیش از یک سوم تولیدات کشاورزی استان مربوط به شهرستان كرمانشاه است، افزود: بخش کشاورزی شهرستان کرمانشاه به لحاظ ظرفیت گسترده ای که دارد، دارای اهمیت زیادی بوده و این موضوع موجب شده که این شهرستان از قطب های مهم کشاورزی استان محسوب و سهم به سزایی در تولید محصولات کشاورزی داشته باشد./

 

برچسب ها: برداشت ، نخود ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.