بزرگترین آب شیرین کن روستایی کشور در شهرستان خمیر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت : با بهره برداری از آب شیرین کن کشار 20 هزار نفر از روستاییان غرب شهرستان بندرعباس و بندرخمیر از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند .
حمزه پور با بیان اینکه پیش از این آب این روستاها با تانکر های سیار تامین می شد افزود: آب شیرین کن کشار با ظرفیت سه هزار و 500 مترمکعب در شبانه روز ، آب 20 روستای منطقه را تامین می کند.
وی تصریح کرد: این آب شیرین کن را بخش خصوصی با هزینه 40 میلیارد ریالی بر روی رودخانه کُل ساخته است .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت : هزینه تمام شده هر مترمکعب 3 هزار تومان است که با یارانه اختصاص یافته ، هر مترمکعب 80 تومان به مردم عرضه می شود برای انتقال آب این آب شیرین کن 20 کیلومتر لوله گذاری شده است .
حمزه پور افزود: برای ایجاد شبکه آبرسانی و 15 کیلومتر انتقال خطوط برق به این تاسیسات 50 میلیارد ریال اعتبار ملی هزینه شده است .
زارعی مدیر آب شیرین کن کشار گفت: در این تاسیسات ، آب شور در سه مرحله با عبور از مخزن برای ته نشین شدن رسوب ها ، فیلترهای کاهش دهنده ذرات موجود در آب و مخازن شیرین سازی به آب آشامیدنی تبدیل می شود .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: در حال حاضر 10 آب شیرین کن روستایی در هرمزگان دست ساخت است که در مدت دو تا سه سال آینده مشکل کمبود آب بیش از 100 هزار روستایی در روستاهای ساحلی هرمزگان برطرف می شود .
حمزه پور افزود: بیشترین کمبود آب در روستاهای شهرستانهای بندرعباس ، قشم ، جاسک ، بستک ، بندرخمیر و بندرلنگه است.

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.