قاضی دادسرای ناحیه 6 تهران گفت: توافق گروه 1+5 با ایران با درایت، تیزهوشی و تلاش دیپلمات‌های کشورمان به بار نشست و از این پس شاهد شکوفایی ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی خواهیم بود.

"عباس برزگر" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توافقنامه نهایی جمهوری اسلامی ایران و موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات کشورمان با گروه 1+5 در ژنو، اظهار داشت: طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، خواسته ایرانیان برای غنی‌سازی اورانیوم، کاملا به حق است و اين در حالي است كه تیم مذاکره‌کننده ایرانی تلاش‌های خود را در پیگیری حقوق هسته‌ای و به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی به انجام رساندند.

وی ادامه داد: ما به عنوان كشوري مستقل به كنوانسيون‌هاي بين‌الملل پيوسته‌ايم و در اين زمينه تعهدات متقابل داريم و غني‌سازي جزو هيچكدام از ممنوعيت‌هاي معاهدات بين‌المللی نيست.

برزگر افزود: در توافقنامه نهایی بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 مهمترین تکلیف کشورمان و هر کشور دیگری که اقدام به فعالیت‌های هسته‌ای می‌کند، ایجاد اعتماد و اطمینان به جامعه جهانی از صلح‌آمیز بودن اقداماتش است.

قاضی دادسرای ناحیه 6 تهران در پایان خاطرنشان کرد: مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 در ژنو در حالی به بار نشست، که این امر در مسیر هشت ساله دولت گذشته عملا مسکوت مانده بود که با تلاش، درایت و تیزهوشی دیپلمات‌های کشورمان شکسته شد و طبعا اثرات به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی شکوفایی اقتصاد و ایجاد آرامش داخلی و خارجی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار