فرمانده مرزبانی خراسان شمالی از افزایش دستگیری 72 درصدی قاچاقچیان در یک ماه اخیر به نسبت مدت مشابه پارسال در استان خبر داد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، سرهنگ قربانعلی داوطلب در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: افزایش 72 درصدی دستگیری قاچاقچیان، رشد 42 درصدی کشف تریاک و 100 درصدی کشف سایر مواد مخدر شامل گراس، شاهدانه و حشیش در حاشیه مرزهای استان در یک ماه اخیر به نسبت مدت مشابه پارسال را از موفقیت های حوزه مرزبانی عنوان کرد.

وی مرزهای خراسان شمالی را از امن ترین مرزهای کشور عنوان کرد و افزود: آبان سال جاری انجام گشت در مرزهای استان نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد افزایش داشته است.

داوطلب گفت: تاکنون 12 کیلومتر جاده مرزی در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی از توابع شهرستان شیروان و در همسایگی مرز جمهوری ترکمنستان ساخته شده است.

وی افزود: اجرای این طرح تاکنون با حمایت مسوولان استانی از جمله استانداران سابق و جدید و سایر مسوولان مرتبط از پیشرفت خوبی برخورداراست.

منطقه حفاظت شده گلول و سرانی با وسعت بیش از 18 هزار و 144 هکتار در فاصله 85 کیلومتری شمال شیروان و در منتهی الیه مرز شمال شرقی خراسان شمالی واقع شده و ضلع شمالی این منطقه با طول نزدیک به 30 کیلومتر با کشور ترکمنستان هم مرز است.

داوطلب، افزایش گشت های مرزی و جلوگیری از شکار غیرمجاز را از جمله مزایای احداث جاده مرزی در منطقه گلول و سرانی برشمرد و گفت: ایجاد جاده مرزی در این منطقه مرزی 18 کیلومتر پیش بینی شده که افزایش آن بسته به تخصیص اعتبارات ملی است.

وی تردد احشام در مناطق ممنوعه و صفر مرزی را از مشکلات مهم مرزی استان برشمرد و افزود: وجود این مشکل مرزی به علت عدم تناسب دام با مراتع استان و غنای مراتع آنسوی مرز است به طوری که مهار احشام هنگام ورود به مناطق ممنوعه مرزی و دستگیری عابران غیرمجاز در آبان امسال نسبت به پارسال به ترتیب 29 و 11 درصد رشد دارد/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.