کرمانشاه /

40 درصد شهدای بسیجی را شهدای دانش آموز تشکیل داده اند

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، 40 درصد از شهدای بسیجی را شهدای دانش آموز تشکیل داده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای دانش آموز استان کرمانشاه که دیروز در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه قریب 40 درصد از شهدای بسیجی را شهدای دانش آموز تشکیل داده اند، گفت: بر اساس آمارهای موجود کشور ما حدود 36 هزار بسیجی شهید دانش آموز دارد.

وی سپس به نقش و جایگاه بسیجیان در دستیابی به وضعیت موجود کشور اشاره و خاطر نشان کرد: اینکه امروز کشور ما مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات است و هیچگونه نیازی به بیگانگان ندارد، نشات گرفته از روحیه بسیجی حاکم بر کشور است.

پاکپوردر ادامه تفکر بسیجی را یک فرهنگ دانست و خاطر نشان کرد: تا زمانی که این فرهنگ در جامعه حاکم باشد، هیچگونه نگرانی از تهاجمات فرهنگی، تسلیحاتی و مسائل سیاسی نخواهیم داشت.

فرمانده نیروی انتظامی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه غالب نیروهای ما را در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان بسیجی به خود اختصاص می دادند، از شور و نشاط حاکم بر مدارس آن زمان برای اعزام به جبهه ها سخن گفت و تصریح کرد: این شور ونشاط در آن برهه خاص زبانزد بود.

پاکپور در ادامه به اتفاقات رخ داده در سال 58 در شهرستان پاوه اشاره کرد وگفت: در تابستان سال 1358 وضعیت پاوه به شکلی بود که چند نقطه بیشتر از خاک آن باقیمانده بود و رزمندگان بسیاری توسط نیروهای ضد انقلاب به  شهادت رسیده بودند که در آن شرایط حساس امام خمینی (ره) فرمان تاریخی خود را در مورد پاوه صادر کرد.

وی افزود: در آن زمان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران یک نهاد نوپا بود که نیروی آنچنانی نداشت که بتواند پاسخگوی اتفاقات رخ داده در کشور باشد.

به گفته پاکپور این گونه مشکلات سبب شد تا امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در پنجم آذر سال 1358 فرمان تاریخ خود مبنی بر تاسیس بسیج را صادر کرد.

پاکپور افزود: از قبل از فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بسیج نیروهای داوطلب زیادی داشتیم که اگر چه در اتفاقات شرکت می کردند، اما از انسجام کافی برخوردار نبودند اما پس از فرمان تاریخی امام مبنی بر تاسیس بسیج 20 میلیون سازماندهی ها آغاز شد و وضعیت هر روز نسبت  به روز قبل بهتر می شد.

در ادامه این نشست از سر رسید جاودانه ها که درآن هر روز به نام یک شهید و در روز شهادت آن شهید نامگذاری شده است، رونمایی شد.

در ادامه این نشست یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز کشور گرامی داشته شد و از خانواده های برخی از شهدای دانش آموز تجلیل به عمل آمد./

برچسب ها: شهدای ، بسیج ، دانش آموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.